29 April 2026
۴۰ روز جنگ سخت داشتیم قیمت دلار ثابت بود.اما حالا بعد از کنسل شدن مذاکره و حمایت مردم، طی دو روز کااااااملاً اتفاقی بووووم!اینکه یه عده دلقک با فشار اقتصادی به مردم، میخوان مذاکره رو تحمیل کنند، کاملا واضحه. ولی اینبار فرق میکنه و باید این بساط برای همیشه توسط مردم مبعوث، جمع بشه.
Profile picture of ‌🇮🇷MARYAM🇾🇪 🇮🇷Azad‌
@Omaryam662929 April 2026
Replying to
دقیقا حق باشماست.اتش بس فرصتی بود برای شروع جنگ اقتصادی از داخل توسط جریان لیبرالیسم غربگرا که ۴۰ ساله بر اقتصاد ایران چمبره زدن.قدرتی که پشت تمام دولتها لانه کرده و در تصمیم گیریها خزیده تا باایجاد بحرانهای مصنوعی ،مقاومت کشور را از درون بشکند.
Profile picture of ‌سجاد‌
@szakeri30 April 2026
مرعوب مهملات نشیدعلت ثبات دلار در بسته بودن مرزها بود وقتی جلوی واردات گرفته شود یعنی نه تقاضایی برای ارز وجوددارد نه کمبود ارزی و با برگشتن به شرایط عادی دوباره تقاضا برای ارز بالا میرود همچنین در شرایطی که دیگر امارات که به اشتباه گلوگاه اقتصادی ایران بود وجود نداشته باشد قیمت ارز بالا خواهد رفت
Profile picture of ‌سجاد‌
@szakeri30 April 2026
و در شرایطی که پتروشیمی ماهشهر و فولاد اصفهان فعلا تعطیل هستن کاهش عرضه داریم و به سببش افزایش قیمت محصولات پتروشیمی و فولاداگر هم بنا به جبران از طریق واردات باشد یعنی افزایش فشار تقاضا ارز و به سببش افزایش قیمت دلار از کمبود ارزو نبود صادرات هم باعث کمبود بودجه و به سببش منجر به تورم خواهد شد
Profile picture of ‌سجاد‌
@szakeri30 April 2026
انتظارات تورمی هم بحثش جداستجبران خرابی ها هم بحثش جداستجبران تسلیحات استفاده شده هم بحثش جداستقصدم سیاه نمایی نیست واقعیت رو باید دیدکاری که ایران باید انجام بده کسری بودجه ای که از نابودی صادرات پتروشیمی و فولاد حاصل شده رو باگرفتن عوارض از تنگه هرمز جبران کنه که حداقل کسری بودجه موجب تورم
نشه و در سریع‌ترین زمان فولاد و پتروشیمی بازسازی کنه کهعلاوه بر تاثیری که در اقتصاد گذاشته به بیکار شدن چندین هزار نفر هم منجر شدهکاری که از دست ما برمیاد هم رییس جمهور گفتن یکم در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنیم(پالایشگاه های گاز پارس جنوبی آسیب دیدند)(بسیاری از نیروگاه ها با گاز برق تولید میکردن)
03:55 - 30 April 2026

34 Views