بدت، فرأيت الحزم في نقص توبتيو قام بها عند النّهى عذر محنتي‌و موتي بها، وجدا، حياة هنيئةو إن لم أمت في الحبّ عشت بغصّة
فيا مهجتي ذوبي جوى و صبابةو يا لوعتي كوني، كذاك، مذيبتي‌و يا حسن صبري، في رضى من أحبّهاتجمّل، و كن للدّهر بي غير مشمت‌
محبوب من نمایان شد و من دور‌اندیشی را در شکستن توبه‌ام دیدم و عقل ملامت‌گرِ من نیز با دیدن او مرا معذور دانست.مرگ من در راه اشتیاق به او زندگانی گواراست، و اگر در راه عشق نمیرم با غصه زندگی خواهم کرد!پس ای قلب من!از حرارت اندوه و اشتیاق بسوز!و ای سوز عشق من!مرا تا انتها ذوب کن!
و تو ای صبر نیکوی من!به خاطر رضایت آن‌که دوستش دارم همچنان شکیبایی کن و تو دیگر مرا سرزنش نکن.و ای جسم من!در راه او هر بارِ گرانی را بردار، خستگی از تو دور باد!🌱ابن فارض#شعر#عربیات
22:04 - 27 December 2025



3 Replies

Profile picture of ‌٬طاهٰا،‌
@Aavareh27 December 2025

@HOpOi28 December 2025
Replying to
گفتی تو نه گوشی که سخن گویمت از عشقای نادره گفتار کجا گوش‌تر از من

@HOpOi28 December 2025
Replying to
هیچوقت این شعر قدیمی نمیشه ( :
755 KB