خب دوستاناول از همه با هدفون باشید حتماایشون آقای اوکابه (keiichi okabe) کمپوزر و آهنگساز پروژه هایی همچون Tekken، سری Drakengard و NieR هستندمن امروز میخوام راجع به خلاقیت ایشون در "1 Drakengard" بنویسم که یه بازی قدیمی ناشناخته و خب در اکثر موارد مزخرف حساب میشه (به غیر از داستان و موسیقی)
Profile picture of ‌Ali2085y‌
Ali2085y

@Ali2085y  •  3 February 2026

میخوام در وصف خلاقیت آقای اوکابه بنویسم
سری Drakengard از سه تا بازی تشکیل شدهنسخه اول و دوم برای پی اس تو هست و کار موزیک دست آقای اوکابه نبودهو خب من قرار نیست داستان قضیه رو بگم که چطور یه زن غول پیکر کچل با زبون دراز داره وسط توکیو با یه اژدها می‌جنگهصرفا بدونید که اژدها شخصیت اصلی و زن غول پیکر، غول مرحله آخره(کامل ببینید)
17 MB
خب به نظرتون غول مرحله آخر چیکار میکنه؟ حمله؟ کشتار؟ نهآواز میخونهآوازی شوم که با صدای عجیب و آزاردهنده ناقوس همراههو شماهم باید با آوازش همراهی کنید و جواب بدید تا بتونید شکستش بدیدبازیکن باید ملودی همرنگ (سیاه یا سفید رو) با زن غول‌پیکر بخونه تا شکستش بده
و خب ساختار موسیقی و مرحله درسته از نظر بازیکن تا حدی روی مخ میاد اما از حق نگذریم جالبهاما خب اوکابه که اصلا پای کار نسخه اول نبوده پس چه ربطی به ایشون داره؟توی نسخه سوم این موزیک به دست آقای اوکابه بازسازی میشه و خب ببینید که چطور ایشون با اون صدای زنگ و همون ترتیب تونسته همچین چیزی در بیاره.
Drakengard 3 DLC OST - Thirteenth Chapter - Closing [Album Mix Version w Louder Bells]
و خب کلا نقطه قوت اوکابه همینه.از چیزای ساده شاهکار درست میکنهمیتونه تا سرحد مرگ احساس توی موسیقی بذاره و هرچقدر هم که بخواد حماسه اضافه کنه بدون اینکه به احساس اصلی آسیبی وارد کنه،و واقعا برای من این قضیه خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی شگفت انگیزهو خب نمیتونم راجع بهش چیزی نگم نظر شما چیه؟
17:15 - 3 February 2026



5 Replies

Profile picture of ‌موز غمگین‌
@Sad_Banana3 February 2026
Replying to
موزیک های دیگه‌شم بزار

Profile picture of ‌علـی‌
@Ali_Agho3 February 2026
Replying to
اوکابه مرا به پرواز در می آورد

Profile picture of ‌یادگار دوست ـ 𐬋𐬠    ـ‌
@Mastane_sho3 February 2026
Replying to
ایول هرکدوم ازون یکی تو مخ تره

Profile picture of ‌ترنج‌
@Toranj473 February 2026
Replying to
یادم اومد که هیچوقت ویدیو های نیر رو کامل ندیدم.