خب دوستاناول از همه با هدفون باشید حتماایشون آقای اوکابه (keiichi okabe) کمپوزر و آهنگساز پروژه هایی همچون Tekken، سری Drakengard و NieR هستندمن امروز میخوام راجع به خلاقیت ایشون در "1 Drakengard" بنویسم که یه بازی قدیمی ناشناخته و خب در اکثر موارد مزخرف حساب میشه (به غیر از داستان و موسیقی)
میخوام در وصف خلاقیت آقای اوکابه بنویسم
سری Drakengard از سه تا بازی تشکیل شدهنسخه اول و دوم برای پی اس تو هست و کار موزیک دست آقای اوکابه نبودهو خب من قرار نیست داستان قضیه رو بگم که چطور یه زن غول پیکر کچل با زبون دراز داره وسط توکیو با یه اژدها میجنگهصرفا بدونید که اژدها شخصیت اصلی و زن غول پیکر، غول مرحله آخره(کامل ببینید)
خب به نظرتون غول مرحله آخر چیکار میکنه؟ حمله؟ کشتار؟ نهآواز میخونهآوازی شوم که با صدای عجیب و آزاردهنده ناقوس همراههو شماهم باید با آوازش همراهی کنید و جواب بدید تا بتونید شکستش بدیدبازیکن باید ملودی همرنگ (سیاه یا سفید رو) با زن غولپیکر بخونه تا شکستش بده
و خب ساختار موسیقی و مرحله درسته از نظر بازیکن تا حدی روی مخ میاد اما از حق نگذریم جالبهاما خب اوکابه که اصلا پای کار نسخه اول نبوده پس چه ربطی به ایشون داره؟توی نسخه سوم این موزیک به دست آقای اوکابه بازسازی میشه و خب ببینید که چطور ایشون با اون صدای زنگ و همون ترتیب تونسته همچین چیزی در بیاره.
Drakengard 3 DLC OST - Thirteenth Chapter - Closing [Album Mix Version w Louder Bells] و خب کلا نقطه قوت اوکابه همینه.از چیزای ساده شاهکار درست میکنهمیتونه تا سرحد مرگ احساس توی موسیقی بذاره و هرچقدر هم که بخواد حماسه اضافه کنه بدون اینکه به احساس اصلی آسیبی وارد کنه،و واقعا برای من این قضیه خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی شگفت انگیزهو خب نمیتونم راجع بهش چیزی نگم نظر شما چیه؟
17:15 - 3 February 2026