اولا فروش به دلار محصولات فولادی و پتروشیمی از دوره خاتمی شروع شده نه دهه 90،دوما عامل تورم این نیست،سوم بالاخره ارز عامل تورم است یا دلاری فروشی؟نکته چهارم در دهه هشتاد قیمت دلار حدود هزارتومان بود و نوساناتش آنقدر کم است که قابل چشم پوشی است
Replying toسؤال بهتری از معتقدین به ارز عامل تورم،دهه هشتاد که ارز ثابت بود چرا تورم های 15 تا 20 درصدی داشتیم؟چرا ژاپن با تورم زیر 5 درصد،پول ملی اش در چندسال اخیر کاهش ارزش شدید داشته یا به عبارتی ارزهای خارجی گرانتر شده اند در آن کشور؟نوسانات روبل روسیه چرا با تورمش سازگاری ندارد؟میتوان همچنان مثال زد
@Chamroosh_012 March 2025Replying toاولا فروش به دلار محصولات فولادی و پتروشیمی از دوره خاتمی شروع شده نه دهه 90،دوما عامل تورم این نیست،سوم بالاخره ارز عامل تورم است یا دلاری فروشی؟نکته چهارم در دهه هشتاد قیمت دلار حدود هزارتومان بود و نوساناتش آنقدر کم است که قابل چشم پوشی است