اولا که نرخ ارز در دهه ٨٠ هم ثابث نبود ولی دلیل تورم کمتر در این دهه عدم قیمت‌گذاری جهانی مواد نفتی، معدنی و پتروشیمی برای فروش به داخل کشور بود که در دهه ٩٠ این خشت کج بنا نهاده شد و سهامداران پتروشیمی، معادن و فولادی ذینفع گرانسازی ارز شدند. https://B2n.ir/j83832
Profile picture of ‌Chamroosh P‌
Chamroosh P

@Chamroosh_0  •  12 March 2025

Replying to
سؤال بهتری از معتقدین به ارز عامل تورم،دهه هشتاد که ارز ثابت بود چرا تورم های 15 تا 20 درصدی داشتیم؟چرا ژاپن با تورم زیر 5 درصد،پول ملی اش در چندسال اخیر کاهش ارزش شدید داشته یا به عبارتی ارزهای خارجی گرانتر شده اند در آن کشور؟نوسانات روبل روسیه چرا با تورمش سازگاری ندارد؟می‌توان همچنان مثال زد
15:05 - 12 March 2025

8 Reactions
329 Views


1 Reply

Profile picture of ‌Chamroosh P‌
@Chamroosh_012 March 2025
Replying to
اولا فروش به دلار محصولات فولادی و پتروشیمی از دوره خاتمی شروع شده نه دهه 90،دوما عامل تورم این نیست،سوم بالاخره ارز عامل تورم است یا دلاری فروشی؟نکته چهارم در دهه هشتاد قیمت دلار حدود هزارتومان بود و نوساناتش آنقدر کم است که قابل چشم پوشی است