خواهر مکرمه، پیام تکخواهر شهیدی را آورد پیامی که در کنایهی «ما گفتنها» به سکوتی قدسی بدل شد. سکوت... سکوتی که چون آیهای نانوشته بر لوح دلها حک شد. سه ترانه سرودم، ترانهی ناگفتهها، ترانهی رازهای خونین، که در رگهای وطن جاری است. تقدیم به مادران، خواهران
و زنان داغدیدهی وطن، که اشکهایشان، چون باران رحمت، بر خاک تشنهی عدالت فرو میریزد. این کلمات، نه صرفا نوشته، که ... سازماندهی اندوه و امید، تفکری که از دل سوختهی مردم برمیخیزد و به افق رهایی پر میکشد. #تابوتـشهیدگمنام تابوت شهیدگمنام فریادخون وطن... بر دوش زنان خسته، میتپد در جان من... ای شهید گمنام، ای ستارهی ایمان ای حماسهی خاموش، در دل هر انسان... تابوت تو، پرچم بیداریست راه تو، آغاز رستگاریست... تابوت شهید گمنام سنگر جاودانهست... هر میخش آیهی خون هر چوبش عاشقانهست...
تابوت شهید گمنام می برد نام تو را...تا قلب نسل فردا تا اوج کهکشان ها. ------------------برای #آخرینـپنجـسربازوطن .....`ای پل خون، ای خرمشهراندوهای نقطهٔ بیست، ای مرز بینام و بیگفتوگوپنج فروغ، پنج جان بیقرار،از دل وطن گذشتند، بیپرچم و بیمزار. تفکرشان، کوه،ایمانشان، دریای نورسازمانشان، صف یوزانگامشان، برق عبور.به خاک معنای خون نشستند، بیصدااما فریادشان در استخوان تاریخ، آشنا.تربتشان، خاک معنا, باران جاودان عشق،نامشان، نغمهای که میدمد در هر فلق ...چون تندرموزون، در رگ تاریخ میغرنددر تارجان وطن، بینام و بینشان میدرخشند
ای آخرین مدافعان، ای پنج شعلهٔ وطن،یادشما، پرچم ماست در هر کوچه، هر سخن.از پل خون گذشتید؛ مرز، با نشان شد و دوراما شکوه شما ماند، ماند به قامت نور.ای ترانهٔ سوزناک، ای حماسهٔ بیکران،آخرین پنج سرباز ،آخرین فریاد ایران.
ترانه سومتقدیم به نیروی هوایی و هوانیروز که بار اصلی دفاع را بردوش کشیدند بی نام و بی نشان از کابین تنگ اف-۵، از بالهای گستردهی فانتوم، از تامکت غرنده، از کبری خشمگین از شنوک سنگین،هر پروازتان، روایتی شد از ایمان و جسارت. شما نه تنها جنگیدید که روایت شدید، روایت پرندههایی
که از مرگ گذشتند تا زندگی بماند و امروز، وقتی نسیم بر پرچم میوزدصدای شماست که میگوید: «ما هنوز پرواز میکنیم برای وطن، برای یاد آنان که پروازشان بیفرود بود.»
13:04 - 21 December 2025