12 May 2026
اگر اینترنت غزه، اوکراین یا هرجایی که حمایت از آن برای حامی‌نماهای حقوق بشر "ویترین اخلاقی" داشته باشد فقط ۷ روز قطع میشد، دنیا را روی سرشان خراب می‌کردند؛ اما اینترنت ایران ۷۴ روز است عملاً قطع شده و آب از آب تکان نخورده است.فکر می‌کنید اتفاق خاصی افتاده؟ خیر.ضریب دسترسی واقعی به اینترنت آزاد در…Show more
Profile picture of ‌🌙Faati maah‌
@Faatimah12 May 2026
Replying to
اگه غزه #اینترنت نداشت، همین داخلی های موافق قطع اینترنت لباس پاره میکردن و صدا کلفت میکردن و ندای وا مظلوما سر می دادن!
Profile picture of ‌دختر شینا 🌹‌
@Aeeee12 May 2026
البته فرقش رو بدونی اینا رو نمی‌گی ، پرفسور نت اونا رو قطع میکنن که متوجه جنایاتشون علیه مردم غزه نشن چون براشون بد میشه اگر تکه پاره کردن بچه ها رو تو دنیا نشون بدن، ما برای حفظ امنیت جانی و اطلاعاتی کشورمون اونم تو شرایط حاد قطع کردیم حالا اگر فهمیدین
Profile picture of ‌حسین صادقی‌
@Hoseinsadeghi12 May 2026
Replying to and
خانم پروفسور نت غزه قطع نمیشه و اصلا قطع نمیکنن 😂 الانم اونا اینترنت دارن ما میگیم‌اسرائیل از نطر شما جانی و جنایت کار به دشمنش اینترنت میده ولی ایران به ملتش نه 😂
Profile picture of ‌دختر شینا 🌹‌
@Aeeee12 May 2026
کاش غزه بودی پس🤣 یعنی حاضری خفت و خواری بکشی ولی بتونی یه ساعت بری اینستاگرام استوری بذاری 😝
Profile picture of ‌حسین صادقی‌
@Hoseinsadeghi12 May 2026
Replying to and
دختر شینا جان، نه من غزه دوست ندارم، شما چی، تا حالا یه بار از پشت اون دیوار ذهنت اومدی بیرون دنیا رو ببینی؟ببین عزیزم، من الان سیم‌کارت سفید دارم، همین الانم می‌تونم برم اینستاگرام استوری بذارم. ولی مسئله این نیست. مسئله اینه که من برای خودم نمی‌جنگم، برای اون ملتی می‌جنگم که دستش به سیم‌کارت سفی…Show more
یه چیز دیگه هم بگم دختر شینا جان، شاید یه ذره از اون مغز مه‌گرفته‌ت باز شد:ببین عزیزم، اینترنت مثل یه شبکه بزرگراه و جاده می‌مونه. اینستاگرام، واتساپ، روبیکا، ایتا، اینا فقط یه مشت مغازه و خونه‌ان که کنار این جاده ساخته شدن. تو اومدی گفتی "من مغازه روبیکا رو دم کوچمون ساختم، دیگه کل بزرگراه‌ها رو می‌بندم". خب مخ، تو فقط یه دونه مغازه ساختی، با این کارت بقیه مملکت رو فلج کردی. بیمارستانی که کنار این جاده بود، دانشگاهی که کنار این جاده بود، بانک، تجارت، علم، صادرات، همه رفتن رو هوا. تو فکر کردی اینترنت یعنی همون مغازه عکس و استاتوس و لایک، ولی اینترنت یعنی خود جاده. با قطع جاده، آمبولانسم می‌ره تو گِل، مریض می‌میره، دانشجو می‌مونه، کاسب ورشکست می‌شه.تو دقیقاً یکی از همین حامیای پوشالی هستی. فکر می‌کنی داری از دین و امنیت دفاع می‌کنی، ولی بی‌خبری که داری با دست خودت تیشه رو از کمر درمیاری و می‌زنی به ریشه اقتصاد و آینده خودت و بچه‌هات. تو فکر می‌کنی "اینترنت امن" یعنی اینستا و واتساپ رو عوض کنیم بدیم روبیکا و سروش. غافل از اینکه محروم کردن یه دانشجو از IEEE، محروم کردن یه پزشک از PubMed، محروم کردن یه استارتاپ از گیت‌هاب و داکر، اینا جنایت علیه یه نسله، نه حفظ امنیت.پس لطفاً اینقدر گاو نباش. من برای خودم نمی‌جنگم، برای ملتی می‌جنگم که تو جزوشی ولی نمی‌فهمی.
17:41 - 12 May 2026

2 Reactions
382 Views


2 Replies

Profile picture of ‌Max 🇮🇷‌
@The_Photon13 May 2026
pubmed که بازه

Profile picture of ‌حمید نقوی پور‌
@Hamid_naghavi13 May 2026
جناب متخصص حرف هات بسیار قابل بحث با اهل فن....ولی کاش می شد اینقدر برچسب و توهین نکنی به طرف مقابل بحثت.اگر قصدت روشنگری هست، خب کلام رو ملایم کن، فهمش بهتر میشه.اگر قصدت تخریب و به رخ کشیدن بی سوادی امثال من هست، که توصیه میکنم تغییر رویه بده موفق باشی جناب دکتر.