🤑 آمریکا می‌خواهد برای اسکورت دریایی از تنگه هرمز پول بگیرد. شرکت توسعه مالی دولت آمریکا (DFC) برنامه بیمه‌ای به ارزش ۲۰ میلیارد دلار را معرفی کرد که می‌تواند نفتکش‌هایی که نیاز به اسکورت دریایی خارج از خلیج فارس دارند را مجبور به خرید بیمه دولتی کند.این طرح که توسط DFC و شرکت بیمه خصوصی چاب اجرا می‌شود، در صورت اجرا می‌تواند ده‌ها میلیون دلار درآمد داشته باشد، گزارش فایننشال تایمز می‌گوید.قبلاً، ترامپ قول داده بود که آمریکا کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز را بیمه کند.DFC یک طرح بیمه مشابه در اوکراین راه‌اندازی کرد و از آن سود خوبی به دست آورد.قطعا باید جلوی اینکار آمریکایی ها رو بگیرد و عبور از تنگه هرمز را پولی کرده و حتی کاری کند که اگر یک روزی یک کشتی آمریکا بخواد با اجازه ایران عبور کند باید دوبله پول زور بده و ضمن اینکه با تشکر از طرح آماده آمریکایی ها، ایران باید این طرح را به صورت کامل بومی اجرا کند.یعنی هم اولش پول ورودی بگیرد و هم برای اسکورت کشتی ها از راه دور دوبله سوبله پول بگیرد.دوران بچه مثبت بازی دیگر تمام شده است.
00:22 - 20 March 2026



2 Replies

Profile picture of ‌فرهاد قاسمی‌
@user17722822691220 March 2026
Replying to
امروز اگر اراده این کار باشه،خیانت نشه،دنیا باید برای ورود خروج از ایران بلیط تهیه کنه،

Profile picture of ‌Mehran‌
@JANFDA1320 March 2026
Replying to
چ حالی میده وقتی رئیس اوپک سردار عزیزمون تنگسیری هست😁💪