به قانون اساسی که شما مراجعه میکنید، می‌بینید که وظیفه‌ی قوّه‌ی قضائیّه فقط محکمه‌داری در دادسراها یا در دادگاه‌ها نیست که دادرسی دعاوی و اختلافات و مانند این چیزها باشد؛ فقط این نیست؛ وظایف مهمّ دیگری در قانون اساسی بر عهده‌ی قوّه‌ی قضائیّه گذاشته شده. مثلاً یکی از آنها احیای حقوق عامّه است؛ حقوق عامّه خیلی چیز مهمّی است. شناسایی حقوق عامّه خودش یک مسئله است؛ احقاقش [هم] یک مسئله‌ای است که خیلی هم سخت است. حالا مثلاً اگر من بخواهم مثال بزنم، یکی از حقوق عامّه، امنیّت روانی جامعه است. اینکه یک عدّه‌ای آنجا بنشینند و با استفاده از فضای مجازی یا غیرمجازی مدام روی اعصاب مردم راه بروند و امنیّت ذهنی مردم را به هم بزنند، مردم را بترسانند و مانند اینها، خب این خلاف مقتضای احیای حقوق عامّه است و قوّه‌ی قضائیّه باید وارد بشود.#امنیت_روانی
11:24 - 24 April 2026



3 Replies

Profile picture of ‌سعید سیفی‌
@Saedsfi24 April 2026
Replying to
قوه در محکمه داری‌هم عملکرد چندان مناسبی نداره، چه برسه به حقوق عامه!

Profile picture of ‌سعید ریاحی‌
@P150030 May 2026
Replying to
در زمان قدیم چیزی بنام عدلیه بود ولی از اون موقع به بعد که منحل شد دیگه ندیدم ، گشتم ندیدم شما هم نگرد نیست !؟