❎ آیا زمان آغاز جنگ مهم است یا واکنش ما به این نبرد؟!🔹جنگ امشب آغاز بشود یا فردا، یا پسفردا یا هر روز دیگری در روزهای پیشرو، آنچه مهمتر است نه فقط اهداف حملهی دشمن است و نه فقط خساراتی که ممکن است به دنبال داشته باشد بلکه مهمتر از هر چیز این است که:
ما چگونه این حمله را هضم میکنیم و سپس چگونه خود را مهیای پاسخ به آن خواهیم کرد؟ 🔹بهطور حتم، نیروهای مسلح پر افتخار ایران اسلامی، برای مدیریت این نبرد، قوی تر از گذشته آمادگی های لازم را دارند؛ اما آیا فعالان رسانهای و مجازی هم، برای این جنگ آمادهاند؟!
🔹مراد از این آمادگی، نه اطلاع داشتن یا احتمال دادن وقوع جنگ است. منظور این است که آیا اهل رسانه و اهل مجازی، میدانند در لحظات و دقایق و ساعات اولیه ی نبرد چگونه باید رفتار کنند؟!🔹بهعنوان مثال آیا قرار است در مقابل دشمن متحد و منسجم و یکپارچه باشند؟ یا بناست همچنان بر آتش اختلافات داخلی که
زمینهساز جنگ بوده، بدمند؟! 🔹با خودمان فکر کرده ایم رسانه ها و کانال های تفرقه افکن که شبانه روز مشغول تخریب دستاوردهای ایران، کوه ساختن از کاه حواشی، درگیری با این و آن و ناله کردن بی راهکار مدام از مشکلات و نقاط ضعف کشور به اسم انقلابی گری بودند و هستند، چقدر در جنگ پیش رو نقش داشتند؟
🔹 امام جامعه فرمودند حداقل در این موقعیت جنگ از پرداختن به نقاط ضعف خودداری کنید، آیا این دوستان خودداری کردند؟! 🔹هر آنچه گذشت، گذشت؛ حالا چطور؟ آیا قرار است راوی اقتدار ایران مظلوم در مقابل دشمن قدار و قلدر باشند یا اراده کردهاند که برای دشمن متجاوز دستاورد و موفقیت بتراشند؟!
یا باز هم میخواهند از اخبار فیک از ضربات دشمن به ایران، دوباره فالوئر بگیرند؟ 🔹اینکه جنگ چه زمانی آغاز میشود کسی ساعت صفر آنرا به درستی نمیداند، اما این فرع است بر اینکه ما از خودمان بپرسیم: قرار است چگونه در این جنگ نقشآفرینی کنیم؟ 🔹از خودمان بپرسیم حضور ما در این کانال ها و رسانه های
تفرقهافکن، تقویت انسجام و اقتدار کشور است یا تخریب عزت و اعتبار ایران عزیز؟ 🔹آری ما هم مقصریم. ما هم فالوئر و دنبال کننده و عضو و تقویت کننده آنها شدیم.آنها به اعتبار حضور و تشویق ما چنین رفتار میکنند.
04:43 - 18 May 2026