مطالبه اراکی‌ها در اجتماعات شبانه: «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد»این شعار ظاهر درستی دارد و ما هم خواستار برخورد با مفسدین اقتصادی هستیم. اما اگر روزی هزار مفسد اقتصادی را به دار مجازات بیاویزند چیزی درست نمی‌شود و اتفاقا این همان شعاری است که بانیان مکتب گران‌کن می‌خواهند کانالیزه شود.مشکل امروز ایران نه مفسد اقتصادی، بلکه سیاست‌گذاری‌های اقتصادی است که بر اساس موازین نئولیبرالیسم اقتصادی با پیوست‌های رسانه‌ای، فرهنگی و سیاسی است که مو به مو توسط پنتاگون اقتصادی آمریکا دیکته می‌شود.این ریل‌گذاری اقتصادی چند رکن رکین دارد:مالکیت‌ عده‌ای انگشت شمار بر تمامی منابع ملیفقیر سازی تعمدی ٩٥ درصد توده مردمآزادی برای سرمایه‌دار جهت کسب سود بیشتر به هر قیمتیسرکوب حقوق و دستمزد کارگران و کارمندانواگذاشتن قیمت‌ها به دست بازاری که سازوکارش دست خودشان است.فساد اقتصادی ویژگی ذاتی این نوع سیستم اقتصادی است و فساد باز تولید می‌کند شعار درست اینها است: مرگ بر بانیان نئولیبرالیسم اقتصادیسربازان IMF در حوزه اقتصادی داخلی باید محاکمه شوند.پایان رویکرد آزادسازی قیمت‌ها، حذف سوژه‌هایی مانند همتی، مدنی زاده و محدودیت نفوذ اتاق بازرگانی و ایجاد نظام بازتوزیع عادلانهاعمال حاکمیت قاتع دولت در ساست‌گذاری‌های اقتصادی.بازگشت انفال تصرف شده توسط یک خانواده به ملتلغو خصوصی سازی های رفاقتی، رانتی و خصولتیلغو خصوصی سازی آموزش، بهداشت و خدمات عمومی اجرای قاطع پیمان سپاری ارزی روی آوردن به اقتصاد مردمی غیر سرمایە‌داری با نظارت دقیق دولت و حذف بورژوازی دلالی- تجاری.با حذف مفسیدن، فساد کە ذاتی ایدئولوژی سرمایه‌داری است حذف نمی‌شود، بلکه با قدرت بازتولید می‌شود.
4 MB
02:03 - 5 May 2026



7 Replies

@aqlsrkh5 May 2026
Replying to
این شعار رو در حسینیه امام دادن و رهبری نقد کردنداجازه بدهید، شما مگر دادگاهید؟ فضاسازی نکنید، بعضی‌ها ممکن است اعدامی باشند و بعضی ممکن است حبسی باشند. بنده نوشته‌ام مقابله باید عادلانه و بادقت انجام شود تاسف اور است انقلابیون به صورت دسته جمعی خلاف نظر رهبری عمل می کنند به ان افتخار هم می کنند.

Profile picture of ‌مربی شخصی 🇮🇷‌
@Nayerian5 May 2026
Replying to
توده که سواد سیاسی نداردبا دلهای مهربانشان تمام سعیشان را می کند برای اصلاح.چه میدانند که هیولاها حرف دهانشان می گذارند.همین عزیزان اگر بدانند یا آموزش یابند،فردا شب شعار می دهند-»سیاست گذاری صحیح می خواهیم.

Profile picture of ‌حسین باغیشنی‌
Replying to
جوری شما نوشتی باید نصف دولت اعدام بشننصف مجلس اعدام بشنبعد چیزی از نظام نمیمونه در کل این گرانی با رهبری ناصرهمتی و مدنی زاده استارت خورد از دی ماه و هنوز هم ادامه داره یزره صبور باش تازه اول راهه

Profile picture of ‌Amirhosein Hpr🎒‌
@Amirhosein_Hpr5 May 2026
Replying to
شما طرحاتون رو از روش خوندی ؟! لغو خصوصی سازی یکی از طرحاتونه بعد طرح بعدی برون سپاری مردمیه ؟!ترکیبی از کمونیسم و لیبرالیسم هم زمان ؟!تنها راه نجات اقتصادی حذف رانت و حذف‌قیمت گذاری دستوریه ! همین ! و البته نظارت و برخورد های سنگین و شدید!

@Ali8172m5 May 2026
Replying to
هرکس به هردلیلی که به اقتصاد این مردم ضربه می زنه چه دانسته چه ندانسته باید محاکمه بشه

Profile picture of ‌محسن عزیزی‌
@Mo_azizi5 May 2026
Replying to
بعد از ده ها سال فساد در اقتصاد ایران دیگر کسی نیست که نداند شیاطین اقتصادی در درون دولتها جاسازی میشوند و سیاستهای اقتصادی را بر اساس منافع راهبردی خودشان تعیین و برنامه ریزی میکنند .