۱/جناب دکتر #عراقچی و فعالان دستگاه دیپلماسی؛ حمایت‌های بی‌سابقه و شجاعانه #اسپانیا از ایران در دوران جنگ، نقطه‌ عطفی در روابط دو کشور بود. اما سوال اینجاست: آیا ما متناسب با این موضع، واکنش نشان داده‌ایم یا در تله‌ی انفعال افتاده‌ایم؟ 🇮🇷🇪🇸
۲/شنیده‌ها حاکی از آن است که #سفیر اسپانیا از نوع تعاملات و کندی دستگاه دیپلماسی ما ابراز نارضایتی کرده است. باید به خاطر داشت که اسپانیا تنها یک شریک تجاری نیست، بلکه دارای ظرفیت‌های اثرگذاری عظیمی در #اتحادیه_اروپا و مجامع جهانی است.
۳/وقت آن است که رویکرد ما به مادرید از تعاملات عادی به «#شراکت_راهبردی» ارتقا یابد. نباید اجازه دهیم این فرصت استراتژیک برای تثبیت جایگاه ایران در اروپا، به دلیل بی‌توجهی یا انفعال، از دست برود. ‎@drpezeshkian‎@IRIMFA
10:53 - 16 June 2026

1 Reactions
278 Views


1 Reply

Profile picture of ‌سیّد مجتبی ☫‌
@Seyyed_m31318 June 2026
تبریک نماینده #اسپانیا به ترامپ▪️«تولدت مبارک آقای نسل‌کش»!🔹️نماینده اسپانیا در پارلمان اروپا در اظهاراتی آتشین و کنایه‌آمیز، ضمن گرامیداشت تولد دونالد ترامپ، او را «آقای نسل‌کش» خطاب کرد و با لحنی گزنده، انفعال اروپا در برابر تحولات منطقه را به باد انتقاد گرفت.🔹️ایرنه مونترو که بارها از موا…Show more