🔸کاستی های اطلاع رسانی مسئولان و بی صبری ما در موضع گیری | نقد و توصیه ای دلسوزانه به خودمانیک/ مسئولان زحمت کش و عزیز ما در اطلاع رسانی کاستی هایی دارند، اما آیا ما هم صبر لازم را داریم؟ ضرورتی ندارد به محض اینکه خبری میخوانیم، شتاب زده موضع گیری کنیم.
دو/ هر چند امید داریم نارسایی ها در اعلام به سرعت و در نهایت استحکام به سامان برسد، اما باید برای اخلاق رسانه ای خود را هم چاره ای بیندیشیم. با ساختار جمهوری اسلامی و نظام تصمیم گیری در آن باید آشنایی مان را بیشتر کنیم، سعه صدر مواجهه با اظهارات غلط مسئولان را داشته باشیم؛
و ضمنا مواظب باشیم در تله ای که دشمن برای ما گذاشته، وارد نشویم. سه/ این روحیه خودتحقیری و کمال گرایی افراطی(به معنای روانشناختی اش) که هیچ گاه احساس رضایت به ما دست نمی دهد را باید درمان کنیم. کمی صبر و دقت بیشتر می تواند کمک کند اینقدر ذهنیت جامعه را نخراشیم و زخمی نکنیم.
چهار/ به جای اینکه امروز روایت فتح را به صد زبان و از صد بلندگو فریاد بزنیم، شده ایم نگهبان تنگه هرمز! با این رویه رسانه ای ما معلوم است که جامعه احساس شکست دائمی دارد و خود را پیروز نخواهد دانست.
پنج/ این نه آن است که خوش خیال باشیم و به لالایی دشمن و خناسان به خواب رویم، هشیار باشیم، اما در موضع گیری بی صبر نباشیم، شتاب زدگی مانع از آن است که جوانب مسئله را ببینیم، هشیاری و صبوری مانعه الجمع نیستند!
شش/ بالاخره این جنگ، میدانی برای رشد و تمحیص ما هم هست، ان شا الله که هر روز بهتر از دیروز کنش گری کنیم و دل امام زمان(عج) و نائبش را شاد کنیم و مومنین را امیدوارتر و استوارتر از دیروز.
11:33 - 18 April 2026