حافظه تاریخی ایرانیان نسبت به پولطلا، آنقدر مثبت است که با گذشت ۹۴ سال از تاسیس ریال توسط رضاشاه، هنوز در محاورات خود، از «تومان» استفاده میکنند.(تُمَن و قِرون) از هفتم هجری تا حکومت پهلوی، واحد پول ایرانیان دینار طلا بوده و یک تومان برابر ده قران یا دههزار دینار بوده است#پولطلا