توییت تهدید بقایی رو دیدمو دوباره حسرت خوردم که چرا عربی کلاسیک رو در حد فهم شعر نمیدونمواقعا خداست این عربی#جنگ_رمضان#تنگه_هرمز
18 اردیبهشت 1405توییت تهدید بقایی رو دیدمو دوباره حسرت خوردم که چرا عربی کلاسیک رو در حد فهم شعر نمیدونمواقعا خداست این عربی#جنگ_رمضان#تنگه_هرمز
@atomicbomb23 اردیبهشت 1405Replying toزبان سامی ، زبانی خشک و بی روح بود.این زبان با وام گیری از پارسی و هیروگلیف و عبری کمی شکل و روح گرفت ، با شاعران یمنی و خط نبطی هم به شکوفایی رسید.شاعرانی ایرانی که از قبیله (لخمیان) بودن و همراه با سردار وهریز به یمن رفته بودن.کاوش های ده سال اخیر در عربستان حرف های زیادی برای گفتن داره...
@atomicbomb23 اردیبهشت 1405Replying toرشته تخصصی من تاریخ اما روی زبان و خط های باستانی هم کار میکنم.از وام واژه ها تا خواندن خطوط کتیبه ها(بیشتر روی پارسی میانه) و تغییر واک ها