«نقد اشعار سطحینگرانه و چالش عادیسازی بیحجابی در تجمعات»رهبر شهید انقلاب (ره) فرمودهاند: «نظام اسلامی اساساً برای تحقق معارف و شرایع اسلامی تشکیل شد.»
بر اساس این اصل بنیادین، نباید اجازه داد شعارهای سطحی و هیجانزده، جایگزین مبانی اصیل دینی شوند. متأسفانه امروزه شاهد منطقی هستیم که گویی میگوید: «اگر فردی حتی برهنه هم باشد، صرفاً چون پرچم کشور را در دست دارد، باید از حرام شرعی و سیاسی او چشمپوشی کرد!»
این قبیل سخنان خلاف واقع و نادیده گرفتن فلسفه وجودی انقلاب است. باید به یاد داشته باشیم که هدف از تأسیس نظام اسلامی، حاکمیت قوانین الهی و اجرای احکام شریعت در بستری اجتماعی بوده است.
اگرچه جمهوری اسلامی در موضوع حجاب، برای حفظ وحدت و مصالح عالیهی کشور، نوعی نرمش به خرج داده است، اما واقعیت این است که نباید این «اضطرار» به «تشویق» بدل شود.
پرسش ما این است: اگر به هر دلیلی توان برخورد با بیحجابی را ندارید، چرا آن را ترویج میکنید؟ چرا باید دوربینهای رسانه ملی بر روی ناهنجاریها قفل شوند و برخی مداحان با اشعار توخالی، درصدد عادیجلوه دادن این حرام شرعی برآیند؟
هرگز سخن ما این نیست که مانع حضور افرادی که در رعایت قانون و شرع کوتاهی میکنند در میادین انقلابی شوید؛ همه میدانیم که دشمن از این اتحاد عصبانی است و حضور همگانی یک ضرورت ملی است. اما حرف اینجاست که نباید به بهانه حفظ نظام، حرام شرعی و سیاسی را تشویق و تحسین کرد.
فراموش نکنیم که دشمن ۴۷ سال است با تهاجم فرهنگی، «استحاله از درون» و براندازی نرم را دنبال میکند. امروز که جنگ نظامی متوقف شده، تهاجم در سنگرهای اقتصادی و فرهنگی شدت یافته است.
اگر توان اجرایی برای مقابله با این پدیده را ندارید، دستکم عرصه را برای آمران به معروف و ناهیان از منکر تنگ نکنید و با اشعار و شعارهای توخالی، به این روندِ فرساینده شتاب نبخشید.سرباز آسید مجتبی، آرش رسولی#جنگ | #تهاجم_فرهنگی | #حجاب | #تجمعات 11:19 - 28 اردیبهشت 1405