دیشب، سخنران در مسجد، داستان جالبی گفتندایشان می گفت: برای دوره مهدویت، ما به شهری دیگر رفتیم.آیت الله خاتمی، از مدرسین بودند. وقتی فهمیدند من از خوزستان آمده ام، یاد جنگ افتادند و چون بحث ولایت فقیه بود، خاطره ای تعریف کردند.(ادامه در ویراست بعد)
آیت الله خاتمی گفت: آن زمان که امام جمعه زنجان بودم، به همراه صداوسیمای زنجان بعد از قطعنامه 598 به یکی از مناطق جنگی رفتیم. آنجا همه ناراحت بودند و کسی با ما مصاحبه نمی کرد. در وضوخانه، نوجوانی را دیدیم. پرسیدیم که آیا مصاحبه می کند و او گفت: بعد از اتمام وضو بله.(ادامه در ویراست بعد)
مصاحبه شروع شد. پرسیدیم: نظر شما در خصوص قطعنامه 598 چیست؟ او گفت: بسم الله الرحمن الرحیم. امام گفت جهاد و جنگ، گفتیم چشم، حالا هم فرموده اند صلح و آتش بس، باز هم می گوییم چشم!و این یعنی ولایت پذیری!
14:51 - 24 June 2026