24 May 2026
فردا روز رای گیری برای انتخابات سال سوم هیات رئیسه مجلس است.متاسفانه یکی از اتفاقات تلخ، وعده‌های رنگارنگ برخی از نامزدهای حضور در هیات رئیسه به نمایندگان است که یک نمونه آن همین پیامک جناب منادی نماینده تبریز برای جلب رای نمایندگان و رسیدن به جایگاه نایب رئیسی است که متن کامل پاسخم به وی را میخوا…Show more
Profile picture of ‌محمد سخایی‌
@Sakhaei_m24 May 2026
Replying to
حرف شما در عرصه‌ی سیاسی کاملا صحیح و عالیست.اما آیا انتشار پیام یک نفر در سطح رسانه‌ای مصداق غیبت و بی تقوایی رسانه‌ای نیست؟چه لزومی هست عیبی که باید رای دهنگان بدونن رو به صورت رسانه‌ای فریاد بزنید؟
Profile picture of ‌در جستجوی آگاهی‌
@na_agah24 May 2026
Replying to
غیبت برای امور شخصی و فردی استدر مسائل اجتماعی و حکومتی آنهم برای مسئولی که نماینده شده با رأی مردم باید فساد را فریاد زدهمانگونه که اباذر آنقدر فساد معاویه را فریاد زد که عاقبت تبعید و‌ زجرکش شد و شهید شداینجا طرف داره فسادی انجام میده که روی 80 میلیون اثر داره ، فساد شخصی که نیست
Profile picture of ‌محمد سخایی‌
@Sakhaei_m24 May 2026
Replying to
مگر شما فقیه هستید که از یک واقعه‌ی تاریخی استنباط جواز غیبت در امور اجتماعی می‌کنید؟استنباط حکم شرعی کار فقیه و دین شناسه و ما هم موظفیم به مرجع تقلیدی که داریم رجوع کنیم و به فتوای اون عمل کنیم.کدوم مرجع تقلید حکم به جواز دادن؟
فساد بزرگتر از این که اون نماینده فاسد با رانت و رشوه بره هیئت رئیسه مجلس بشه و کل کشور رو به لاینهم بیانات رهبری غیبت این جور جاها نه تنها حرام نیست بلکه واجبه
19:26 - 24 May 2026

2 Reactions
64 Views


2 Replies

Profile picture of ‌محمد سخایی‌
@Sakhaei_m24 May 2026
Replying to
در رساله‌ی آموزشی، در تزاحم میان دو حکم، فساد عقیده و عمل بیان شده و دایره‌ی محدودی براش ذکر شده.شما الان استنباط کردید که این مورد از موارد استثنای غیبت محسوب میشه؟ خودتون استنباط کردید از این متن، یا به دفتر زنگ زدید و پرسیدید که این از موارد استثنا هست یا خیر؟

Profile picture of ‌محمد سخایی‌
@Sakhaei_m24 May 2026
Replying to
البته توجه کنید، بحث بنده در جواز غیبت ایشون نیست. این یقینا جایزه.دقت کنید که مسئله‌ی بنده روی دایره‌ی جوازه. اگر قراره که کسی به این آدم رای نده، عیبش رو باید مجموعه‌ی رای دهندگان بدونن، نه کل فاورهای آقای ثابتی.امیدوارم مسئله درست درک بشه، توش دقت هست.