🚨" وقتی هیچ نقطه مشترکی وجود ندارد، چرا هنوز از «مذاکره» صحبت می‌شود؟"جزئیات منتشرشده از شروط دو طرف نشان می‌دهد فاصله مطالبات بسیار عمیق است؛ از یک سو شروطی مثل عدم پرداخت غرامت، انتقال بخشی از اورانیوم و محدود شدن فعالیت هسته‌ای مطرح شده، و از سوی دیگر شروطی مانند رفع تحریم‌ها، آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده، پایان درگیری‌ها و جبران خسارات عنوان شده است.سؤال اصلی اینجاست: وقتی حتی یک نقطه مشترک مشخص روی میز دیده نمی‌شود، اصرار بر ادامه مذاکره دقیقاً با چه هدفی دنبال می‌شود؟از سوی دیگر، فضای افکار عمومی و حافظه تاریخی ملت‌ها نیز در این معادله نقش مهمی دارد. در جامعه‌ای که هزینه‌های سنگین سیاسی، اقتصادی و حتی انسانی را تجربه کرده، مهترین هزینه ایی که ملت ایران داده از دست دادن رهبر شهید و فرزانه اش است ، طبیعی است که هرگونه گفت‌وگو زیر ذره‌بین قرار بگیرد و این پرسش مطرح شود که آیا مذاکره می‌تواند به تأمین مطالبات و حفظ کرامت ملی منجر شود یا نه.در چنین شرایطی بخشی از افکار عمومی می‌پرسند آیا مذاکره می‌تواند به تأمین مطالبات منجر شود یا صرفاً به طولانی‌تر شدن یک بن‌بست سیاسی می‌انجامد.نظر شما چیست؟ آیا ادامه مذاکره می‌تواند به نتیجه برسد؟🔥 نظر شما چیست؟(در کامنت بنویسید: ) #مذاکرات #تحولات_منطقه #اخبار_جهان #خاورمیانه #تنگه_هرمز #ایران_قوی #جنگ #جنگ_رمضان #مذاکره

آیا ادامه مذاکره می‌تواند به نتیجه برسد؟

104 votes  •  The poll has been ended
Nobody can see participants
14:35 - 17 May 2026
politics
International Relations
War

13 Reactions
1213 Views


6 Replies

@Rahgozar140417 May 2026
مطلقا هیچ راهی جز جنگ نیست تا اخرش هم باید رفت و از این بلاتکلیفی در اومد تمام طولانی شدن این نه جنگ نه صلح هم به ضررخودمونه همین امشب باید ایران شروع کنه

Profile picture of ‌حسین باغیشنی‌
Replying to
تفکر حاکم بر دولت فقط مذاکراته و اگر مذاکرات نشد با گران سازی نظام مجبور خواهد کرد که بع مذاکرات از سر ضعف شدید تن داده شود

Profile picture of ‌خانم هنرمند‌
@Kh_Hnrmd17 May 2026
Replying to
به گفته عراقچی رفتن مذاکره که مردم بعد ها نگن اگه مذاکره میکردن جنگ نمیشد یا اوضاع بهتر میشد حالا که دیگه به همه ثابت شده مذاکره هیچ سودی برای ملت نداره که ضرر هم داره چرا هنوز دنبال مذاکره ان؟؟؟

@Mohamad_d17 May 2026
Replying to
تسلیم طلبان مذاکره میکنند تا ارتباطشان قطع نشود (فقط)ودر این میان اگر دشمن برای وصل بودن این ارتباط باحی را طلب کند اگر بتوانند مانند برجام درخفا حتما دو دستی تقدیم خواهند کرد مذاکرات در واقع بین دولتها صورت نمیگیرد مذاکره بین کسانی است که منافع شخصیشان درخطر است با دشمن کل ایران

Profile picture of ‌محمدرضا صارمی‌
@saremi_mr17 May 2026
Replying to
مذاکره میکنند:-جناح لیبرال-غربگرای حاکم(اصلاحات-اصولی)ابدا نمیخواهد باب مذاکره بسته/معیوب شود-این شروط نشان این نیست که مذاکره‌چی ایران با شروط آمریکا، خاصه غنی‌سازی-ذخیره‌اورانیوم-عادی/بازکردن‌تنگه مخالفت جدی دارد!-ایران اینهارا جهت فتح باب توافق بقیه موارد گفته!پله اول جهت رسیدن به نظر آمریکا

Profile picture of ‌جعفر حسنی‌
@JH135917 May 2026
Replying to
آخه هیچ آدم عاقلی البته رهبر شهید زیاد گفتند مذاکره باآمریکا عاقلانه نیست ولی بیشرفان اصلاحات وطن فروشان خائنین بگه آقای رئیس جمهور بی کفایت قاتل فرماندهان و سرداران و امام شهید همه کارهای عقب مونده کشور رو انجام دادی فقط مونده بود که به ارباب سگت روحانی و خاتمی و ظریف دم تکون بدی بری برای مذاکره