کسانی که در جنگ جمل و امثال اینها بودند افرادی قدرت طلب بودند که به دنبال سهم بیشتر از بیت المال بودند یعنی دقیقاً همان رفتار کوروش و داریوشآن افرادی که امام علی با آنها جنگید میخواستند مثل سلاطینی چون داریوش و کوروش زندگی کنندقضیه استان فارس با صلح و رحمت حل شد