بیانیه گام دوم در حقیقت وصیتنامه سیاسی تمدنی امام شهید است. این بیانیه در باره چهل سال آینده ایران تا سال ۱۴۳۸ مسیر حرکت بسوی تمدن نوین و زمینه سازی ظهور ولایت عظمی سخن می گوید.خطاب این بیانیه مردم‌و عمدتا جوانان هستند و اساسا امید امام شهید به حرکتهای مردم بود. اینکه کسی بگوید امام سید مجتبی
خطاب به مردم می فرماید «ما یعنی شما و بنده» و در ماجرای توافقنامه خط خود را از مسئولان جدا کرده ، این اختصاص به ایشان ندارد. به نظر بنده امام شهید بعد از مشاهده تجربه دهه هشتاد در ابتدای دهه ۹۰ از پیری و فرسودگی دستگاهها و تفکر مسئولان سخن گفت و در اواخر دهه ۹۰ بیانیه گام دوم را صادر کرد. پیری و
فرسودگی دستگاهها یعنی رییس بخش اجرا مثلا بگوید ما چاره ای جز مذاکره با امریکا نداریم و ما نمی توانیم جنگ را ادامه دهیم. پیری و فرسودگی دستگاهها یعنی تمام مسئولان دستگاهها در شعام بر خلاف نظر امام سید مجتبی رای بدهند و مانند آن. اهل نظر تبیین کنند اختلاف موجود در کشور قبل از اختلاف سیاسی یک اختلاف
فکری و مبنایی است. اصلاح طلب، اصولگرا و انقلابی ندارد آن تفکر فرسوده ای است که نمی تواند نظر اصولی امام سید مجتبی را درک کند و هنوزحاضر به تجدید نظر نیست نهایتا به سمت هضم و بلعیده شدن در هاضمه امریکا خواهد رفت. این تفکر نمی تواند پیش ران تحقق تمدن نوین اسلامی باشد
16:16 - 23 June 2026



1 Reply

Profile picture of ‌لیلی هادیان‌
Replying to
ایراد، مسئله شناخت است.. کسانی را موافق می‌بینیم که در نیات و دلسوزی آنها تردیدی نیست؛اما عدم شناخت تفکر امام شهید، و توهم شناخت دقیق باعث این نوع خط فکری شده ..