مجوز آمریکا به اسرائیل برای نقض بند اول تفاهم‌نامۀ واشنگتن و تهران 🔹وزارت خارجۀ آمریکا در بیانیه‌ای تفسیری از توافق میان لبنان و اسرائیل ارائه کرده که کاملاً با اظهارات بنیامین نتانیاهو همسو است و دست رژیم را برای نقض بند اول تفاهم‌نامه با ایران را باز می‌گذارد. 🔹وزارت خارجۀ آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرده است: این توافق روندی روشن و تعریف‌شده برای احیای حاکمیت لبنان، خلع سلاح حزب‌الله و برچیدن زیرساخت‌های اسرائیل ایجاد می‌کند و به اسرائیل اجازه می‌دهد تا بعد از حذف تهدید علیه شهروندانش به مرزهای خودش بازگردد.🔹این بیانیه کاملاً با اظهارات نتانیاهو همسو است که گفته عقب‌نشینی کامل از خاک لبنان تنها بعد از «حذف تهدید در شمال» و خلع سلاح کامل حزب‌الله صورت خواهد گرفت. 🔸این بیانیه نقض آشکار بند اول یادداشت تفاهم میان آمریکا و ایران که واشنگتن را به حفظ آتش‌بس در همۀ جبهه‌ها از جمله لبنان متعهد و ملزم می‌کرد، به‌شمار می‌رود.
02:02 - 27 June 2026



4 Replies

Profile picture of ‌حسن‌
Replying to
لعنت خدا بر کاسیان مذاکره وو غرب گدایان

Profile picture of ‌Ar Mech‌
Replying to
منتظرپاسخ مذاکره کنندگان هستیم.

Profile picture of ‌رهرو قرآن E.N‌
Replying to
یجوری از #نقض ،این توافقنامه گفته میشه که ،آدم فکر میکنه تاحال نقض نشده،لطفافقط روزی رو بگیدکه بدون نقض سپری شده،این توافق و یا هر توافق دیگر بدون اجرای #شروط_دهگانه_نائب_امام_زمان_عج ، در حکم نقض است،هم #جبهه_کفر بدونه ،هم جبهه #مذاکره_کننده_ها بدونه ،حکم فقط ،#حکم_امام_خامنه_ای ،والسلام
2 MB
4 MB
718 KB
13 MB

Profile picture of ‌علی مصباحی 🏴🇮🇷‌
Replying to
وقتی از رهبر عبور میکنید محکم سیلی میخورید