مجوز آمریکا به اسرائیل برای نقض بند اول تفاهمنامۀ واشنگتن و تهران 🔹وزارت خارجۀ آمریکا در بیانیهای تفسیری از توافق میان لبنان و اسرائیل ارائه کرده که کاملاً با اظهارات بنیامین نتانیاهو همسو است و دست رژیم را برای نقض بند اول تفاهمنامه با ایران را باز میگذارد. 🔹وزارت خارجۀ آمریکا در بیانیهای تصریح کرده است: این توافق روندی روشن و تعریفشده برای احیای حاکمیت لبنان، خلع سلاح حزبالله و برچیدن زیرساختهای اسرائیل ایجاد میکند و به اسرائیل اجازه میدهد تا بعد از حذف تهدید علیه شهروندانش به مرزهای خودش بازگردد.🔹این بیانیه کاملاً با اظهارات نتانیاهو همسو است که گفته عقبنشینی کامل از خاک لبنان تنها بعد از «حذف تهدید در شمال» و خلع سلاح کامل حزبالله صورت خواهد گرفت. 🔸این بیانیه نقض آشکار بند اول یادداشت تفاهم میان آمریکا و ایران که واشنگتن را به حفظ آتشبس در همۀ جبههها از جمله لبنان متعهد و ملزم میکرد، بهشمار میرود.
02:02 - 27 June 2026