شکوه اربعین زیباست؛ اما دیر است. اگر حسین را فهمیده بودیم، امروز راهی غزه بودیم، نه کربلا...۱۴ قرن گذشته و هنوز بعد از فاجعه به راه میافتیم...اربعین یعنی دیر رسیدن؛عاشورا یعنی بهموقع برخاستن...کودکان غزه تشنهاند،خدا برکت دهد به موکبها.شریعتی گفت: زخمهایش را نشانمان دادند، نه افکارش را.