بنزین ؛ ارّه تو آستیندولت تو یه بنبست بنزینیه ؛نه میتونه گرونش کنه ، نه میتونه ثابت نگهش داره .ثابت نگهداشتن یعنی کسری بودجه ،گرون کردنش یعنی یه موج سنگین تورم...اگه بنزین رو گرون نکنن ، آمارها نشون میده سالی ۴۰۰ هزار میلیارد هزینه این گرون نکردن بنزینه که باعث شده دولت پول کم بیاره ؛
از اون ور اگه بخوان بنزین رو گرون کنن یه موج تورمی ایجاد میشه که یعنی هر هزار تومن افزایش قیمت بنزین باعث ۵ درصد تورم بیشتره...یعنی کاملا تو شرایط “اره تو آستین”نه میتونی گرون کنی ، نه میتونی گرون نکنی...
۲۰ سال پیش مجلس هفتم طی یه حرکت پوپولیستی اومد قیمتها رو تثبیت کرد که بگه از مردم حمایت میکنه نتیجه اش چنین بحرانی شد در کل دیگه وقتی نمونده و تو همین چند ماه آینده تکلیف این ارّهی بنزین مشخص میشه...#بنزین #دولت #گرونی #ایران #اقتصاد #سیاسی #مملکت #تورم #مردم 20:56 - 19 November 2025