اينكه گفتيد شبهه نيست. از قضا اصل علم همين است.آيا با يك حديث يا يك آيه ميتوان نظر شارع را فهم كرد؟ اگر كسي چنين كند كارش صحيح است يا خطا؟در خصوص انديشه رهبر انقلاب هم به همين شكل است. شما ظاهرا فراموش كردهايد كه گفتمان رهبر انقلاب نه يك جمله است و نه يك كنش واحد.نبايد رفتار رهبر انقلاب را جداي از گفتمان و اصول تفكري او معنا كرد.وقتي ايشان مكرر و مكرر در خصوص عدم عقلاني بودن مذاكره با آمريكا و نيز خسران بودن آن و نيز بيغيرتي مذاكره و ... ميگويند، چگونه ميخواهيد آن را با جواز به مذاكره جمع كنيد؟براي من توضيح بدهيد چگونه صحبتهاي صريح ايشان در خصوص عدم مذاكره و عقلاني نبودن آن و بيغيرتي و حماقت مذاكره را با اذن ايشان توجيه ميكنيد؟ آيا ولي جامعه را باري به هر جهت و مدام در تشتت فكري ميدانيد؟اين شماييد كه ولي جامعه را از معنا مياندازيد. انبوه گفتههاي او را براي توجيه يك موضوعي كه مصلحت آن را متوجه نشدهايد يا نميخواهيد به مصحلتش بينديشيد، زير پا ميگذاريد و سپس ديگران را متهم به شبهه افكني ميكنيد.
16:53 - 25 April 2026