7d
ببخشید‌ اگه اونقدری که باید، توی‌ هیئتت‌ دستم کبود نمیشه‌. / ۱۲۸#عزادار_حسینم
Profile picture of ‌3na🏴‌
Replying to
با این پستتون یاد قمه‌زن‌ها افتادم همونایی که فکر می‌کنن با خون ریختن از سرشون دارن برای امام حسین کاری می‌کنن🤦‍♀️
ما یه رسم داریم توی هیئتمون‌ که فکرمیکنم بعضی هیئات دیگه هم داشته باشن.اینجوریه که خانوما‌ با دستشون‌ میزنن روی زانو، سر و صورتشون.و اینکه صورت کبود نمیشه. فقط ممکنه کف دست تا چندساعت یه رنگ کمتر از کبودی بگیره که طبیعیه.درکل با قمه زنی شدیدا مخالفم. اما لطمه‌زنی چیز دیگه‌ایه...🛐
01:13 - 16 June 2026

1 Reactions
65 Views


1 Reply

Profile picture of ‌3na🏴‌
Replying to
آره دیگه، هر شهر و هر هیئتی رسم و رسوم خودش رو داره😊قمه‌زنی هم که واقعاً به نظرم هیچ ربطی به ارادت نداره. اگه کسی می‌خواد عشق و ارادتش به امام حسین(ع) رو نشون بده، بهتره نمازاش قضا نشن، حق‌الناس گردنش نباشه و کلی چیزای دیگه