افزایش احتمال برنده شدن اردواغان در چند روز اخیر و پیشتازی او در دور اول انتخابات منجر به تضعیف لیر ترکیه شده است.در صورتی که اردوغان پیروز انتخابات باشد، باید منتظر بحران ترازپرداختها و تضعیف بیشتر لیر ترکیه باشیم.
@Saeed_ghazipour15 May 2023افزایش احتمال برنده شدن اردواغان در چند روز اخیر و پیشتازی او در دور اول انتخابات منجر به تضعیف لیر ترکیه شده است.در صورتی که اردوغان پیروز انتخابات باشد، باید منتظر بحران ترازپرداختها و تضعیف بیشتر لیر ترکیه باشیم.
@Saeed_ghazipour9 May 2023در سال مهار تورم و رشد تولید، بانک مرکزی مصوب کرده است که به ازای هر تراکنش خرید از ۱۲۰ تا ۴۰۰۰ تومان پول دریافت کند.با این مصوبه حدود ۶ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برداشته و به جیب بانک مرکزی واریز میشود.@Alibahaadori
@Saeed_ghazipour1 May 2023سهم مانده تسهیلات بخش مسکن از ۱۸% در سال آخر دولت روحانی به ۱۲% در سال 1401 کاهش پیدا کرده است.پ.ن: هدفگذاری ساخت ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم
@Saeed_ghazipour17 April 2023ادغام اقتصاد جهانی از زمان بحران مالی جهانی 2008-2010 مشابه حدفاصل دو جنگ جهانی رو به افول است.عصر جهانیزدایی آغاز شده...
@Saeed_ghazipour16 April 2023در دهه گذشته FDI به صورت چشمگیری به سمت کشورهای دوست و متحدان ژئوپلیتیکی هدایت شده است.الویت همکاری کشورها را منافع سیاسی تعیین میکند نه منافع اقتصادی!
@Saeed_ghazipour7 April 2023از شهریور ۱۴۰۰ تا دی ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکها به بانک مرکزی افزایش پیدا کرده، که ۷۰ درصد آن توسط بانکهای خصوصی مشکلدار استقراض شده است.استقراض بانکهای خصوصی چه ربطی به کسری بودجه داره؟!
@Saeed_ghazipour4 April 2023با شروع جنگ اکراین آمریکا به منظور عدم افزایش قیمت نفت 221 م.ب نفت از ذخائر استراتژیک خود را وارد بازار کرد و این ذخایر به 375 م.ب که پایینترین میزان از سال 1983 رسیده است.دست آمریکا برای مقابله با کاهش تولید نفت اوپک و کنترل تورم بسته است.
@Saeed_ghazipour17 March 2023فدرال رزرو در یک هفته گذشته برای نجات بانکهای آمریکایی از خطر ورشکستگی، ۱۵۰ میلیارد دلار (بیشتر از استقراض بانکها در بحران ۲۰۰۸) تسهیلات داده است.تا وقتی بانکهای آمریکا در خطر ورشکستگی قرار دارند، فدرال رزرو قادر به انجام هیچ اقدامی برای کنترل تورم نیست.
@Saeed_ghazipour11 February 2023من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول اللَّه(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین(ع) و حسین بن علی(ع) میباشند.رحمت خدا بر #روح_الله_خمینی
@Saeed_ghazipour3 February 2023هر وقت کار #مولد_سازی اموال دولت تمام شد، اگر صلاح دیدید دستور دهید داراییهای ثابت بانکهای خصوصی برای تسویه بدهیشان به بانک مرکزی به فروش برسد.
@Saeed_ghazipour30 January 2023فیلتر کردن فیلیمو مخاطبان صداوسیما را افزایش نمیدهد، تنها بستر را برای توسعه Netflix در ایران فراهم میکند.
@Saeed_ghazipour24 January 2023بانک مرکزی بعد از تقریباً دوسال به عنوان #بازیگر_فعال بازار ارز برگشت.توقف فروش ارز توافقی(توقف رانت)، پذیرش واقعیت بازار ارز، تلاش برای کاهش فاصله نرخ بازار و قیمت مطلوب از اقدامات خوب رئیس کل در بازار ارز بوده است.@mrfarzin_ir
@Saeed_ghazipour19 January 2023دولت به جز بستن حساب سرمایه راه دیگری برای کنترل نرخ ارز ندارد.
@Saeed_ghazipour1 January 2023سهم تسهیلات سالیانه بخش مسکن از ۱۴% در ابتدای دهه ۹۰ به ۷% کاهش پیدا کرده است؛ از این نظام بانکی، تامین مالی برای ساخت ۴ میلیون مسکن در نمیاد.به جای عوض کردن وزیر راه و شهرسازی به فکر تغییر رئیس بانک مرکزی باشید.
@Saeed_ghazipour1 January 2023۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۴ - #خاطرات_هاشمی آقایان نوربخش رئیس بانک مرکزی، روغنی زنجانی رئیس سازمان برنامه و محمد خان وزیر اقتصاد آمدند. در مورد علاج رشد نرخ ارز مذاکره شد. پیشنهاد دادم که بر اساس مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای ارزهای صادراتی، نرخ و تعهد برگشت به کشور برقرار کنیم.
@Saeed_ghazipour1 January 2023ارز نیما ۲۹تثبیت ارز نیما ۲۸.۵این همه اعتراض از سوی اعضای اتاق بازرگانی، فعالین بازار سرمایه و رسانههای وابسته برای ۵۰۰ تومان ضرر است یا اینکه عرضه ارز حاصل صادرات غیرنفتی در سامانه یک دروغ بزرگ بوده؟
@Saeed_ghazipour1 January 2023ارز ۴۲۰۰ برای شکست طراحی شده بود چون قرار بود به همهی کالاها، ارز نفتی محدود تخصیص پیدا کند.در حالی که در نسخه تشریح شده توسط آقای فرزین، کالاهای واسطهای و سرمایهای با ارزهای غیرنفتی تامین مالی خواهد شد.
@Saeed_ghazipour1 January 2023اجرای درست سیاست تثبیت نرخ ارز، ذینفعان بنگاههای رانتی (پتروشیمیها و فولادیها) و صادرکنندگانی که با عدم بازگشت ارز به چرخه اقتصاد اقدام به خروج سرمایه میکردند را به نفع مردم نقره داغ خواهد کرد.باید منتظر جیغ بنفش رسانههای اتاق بازرگانی در مقابل این سیاست باشیم.