۱_به نتیجه نرسیدن گفتگوها در اسلام‌آباد به معنای پایان آتش‌بس نیست. دوره دوهفته‌ای قطع آتش همچنان معتبر است و شاید بتوان این دوره از مذاکرات را تلاشی برای تست کردن اراده دیپلماتیک ایران از سوی آمریکا دانست.(برای مشاهده ادامه متن دکمه "نمایش ویرِشت" را بزنید)
۲_ با ایستادگی تیم مذاکره کننده ایرانی بر مواضع اصولی ایران در اسلام‌آباد، احتمال تغییر رفتار آمریکا در دورهای بعدی گفتگو وجود داد. هرچند ممکن است تغییری در سطح و شکل خواست طرف ایرانی هم اتفاق بیافتد.باید در نظر داشت که همزمان با برنامه مذاکرات و تا پایان مهلت آتش‌بس، آمریکا (و شخص ترامپ) طی یک عملیات روانی بسیار سنگین، تهدیدات لفظی برای حمله به زیرساخت‌ها و حتی افزایش نیرو در خاورمیانه را ادامه خواهد داد تا ایران را در تصمیماتش متزلزل و وادار به امتیاز دادن در مذاکرات نماید. در راستای برهم زدن جبهه داخلی، احتمال فعال‌سازی مزدوران داخلی (ترور، بمب‌گذاری یا حمله ریزپرنده علیه مراکز مهم) و حملات سایبری با منشاء نامشخص هم وجود دارد.اگرچه ترکیب عملیات روانی و امنیتی سازی داخلی، برای خسته کردن مردم و تزلزل اراده تصمیم‌گیران صورت خواهد گرفت و دشمن تلاش می‌کند در دوره آتش‌بس از جامعه ایران "آرامش‌زدایی" کند ولی در مجموع؛ بعید است که آمریکا بعد از پایان مهلت دوهفته‌ای دوباره حمله را از سر بگیرد.
۳_ در سمت ایران، سه‌گانه میدان، خیابان و جبهه داخلی باید کاملا هوشیارانه اوضاع را رصد و مدیریت کنند. در میدان (عرصه‌های آفندی و پدافند) نیروهای مسلح باید دست بر ماشه حتی برای حمله پیشدستانه (در معنای تک مختل‌کننده) آماده باشند؛ خیابان‌ها و حمایت مردمی از رزمندگان و دیپلمات‌ها باید فعالانه دنبال شود و در جبهه داخلی نیروهای امنیتی برای بی‌اثرسازی نقشه شوم ناامن‌سازی دشمن تلاش کنند و دولت اقدامات لازم برای جبران اثرات اقتصادی و کاستن فشار از مردم و بخش تولید را شبانه‌روزی دنبال کند.در پایان به خاطر داشته باشیم که "در جنگ هستیم". اگر دوره قبل از آتش‌بس، دوره "جنگ تاب‌آوری" بود، این روزهای سرنوشت‌ساز دوره "جنگ اراده‌ها" است.
11:41 - 12 April 2026



23 Replies

@user16911696056712 April 2026
Replying to
مذاکره باید تمام بشهو این آتش بس یک طرفه

Profile picture of ‌منتظر رؤیت خورشید🏴🚩‌
@Hesaya12 April 2026
Replying to
متاسفم.یعنی بشینیم ما رو برنه ما بریم دفاع

Profile picture of ‌متین اسماعیلی پور‌
@Matinesmaeilipoor12 April 2026
تا زمانی که صحبت از دیپلماتیک میکنید یعنی احمقید ...گدایان غرب و ترسوها و بزدل ها تن به مذاکره میدن ... اما چه کنیم که مجبور به سکوتیم .خدا شر گدایان غرب و دوستداران مذاکره و باج دهی و موش های دوست دار زبان چرب رو از سرمون کم کنه ...

Profile picture of ‌Mobi Na 🎒‌
@Mobinaaaaasss12 April 2026
Replying to
چقدر بده با این تفکراتتوناستاد دانشگاهم هستید

Profile picture of ‌🚩Mirmohammad 🚩‌
@M_Mokhtarifar12 April 2026
به همین خیال باش که آمریکا از خواسته هاش کوتاه بیاید .شما چرا تمام نمی شید؟؟خسته نشدید از آویزان شدن به مذاکره؟؟مگه نمیگفتین ۱۰ شرط رو قبول کرده چی شد پس؟؟لبنان داره قتل عام میشه شما به رو ی خودتون هم نمیارید.

Profile picture of ‌Fthh ASDI‌
@FTHHASDI12 April 2026
Replying to
پس منظورتون اینه ما بایستیم تا دوباره با غافلگیری امریکا مواجه بشیم؟ عجب بابا عجب

Profile picture of ‌مقتدا نجفی‌
@MoqtadaNajafi12 April 2026
Replying to
چیزی که از متن شما دیده میشه صرفا باز گذاشتن در برای دورهای بعدی مذاکرات بدون هیچ اشاره ای به عملی نشدن پیش شرط های ۱۰‌گانه ایران و زیاده خواهی آمریکای جنایت کارهبا خودباسواد پنداری و نوشتن متن و کلمات قلمبه سلمبه مردمی که خیلی بیش از شما فهم میدان و دیپلماسی دارن رو احمق‌ فرض نکنید

Profile picture of ‌Aa مرضیه‌
@Marzye140412 April 2026
بله معتبر بماند تا وقتی حزب الله توسط اسرائیل خدای نکرد نابود شد بعد که اومد سمت ایران جنگ شروع میشه الان دخالت نکنیم اسرائیل جای دیگه درگیره چون ما دخالت کنیم اسرائیل یه کم اذیت میشه

Profile picture of ‌آقای دکتر‌
@unknownism12 April 2026
Replying to

Profile picture of ‌پیروز قاسمی‌
@Piroozghasemi12 April 2026
Replying to
به یک نکته هم توجه کنید. راه بندان های شبانه، ایست و بازرسی ها و بلندگوهایی که تا نیمه شب آرامش رو به هم میزنن از یک طرف و قطع اینترنت و رانت سیمکارت سفید برای عده ای خاص که به شکلی توهین و تحقیر آمیز نظر اقلیت رو بجای نظر اکثریت تحمیل میکنن به تدریج باعث عصبی شدن لایه هایی از مردم میشن.

Profile picture of ‌امینی‌
@Ammini12 April 2026
خانوادت اجازه میدن جانفدای ایران بشی؟!#بعثت را اینجا در چشمان پسربچه دیدم..وقتی بغض میکرد ولی دوست نداشت اظهار کنداین جنگ از یک پسربچه #مرد_میدان ساخته..در اوج صداقت و اوج ایثار..الحمدلله#روایت_بعثت#تا_پای_جان_برای_ایران
29 MB

Profile picture of ‌رقیه بهرآبادی‌
@Peerless121212 April 2026
Replying to
این طایفه کی میخواهید بفهمید؟!!!!!شما مردم مظلوم جامعه و دنیا را خسته کردیدتفکر امثال شما باعث این همه خون به ناحق ریخته مردم دنیا شدهآمریکا شیطان بزرگ است

Profile picture of ‌حال خوب‌
@Halekhob12 April 2026
Replying to
یک نکته اشتباه در متن پیام شما احتمال تغییر رفتار آمریکاست،اینکه دیپلماسی ،مذاکره یا آتش بس ادامه داشته باشه یا نه مسئولین تصمیم گیرنده هستن اما اینکه شما هنوز به تغییر رفتار آمریکا امید دارید جای تعجب دارهنمیدونم کی قراره برای همیشه چشمتون رو از آمریکا برداریدعلاج در وطن است

Profile picture of ‌شب های کویری...🇮🇷‌
@shabekaviry12 April 2026
Replying to
عجب ادمایی پیدا میشن واقعا🤦

Profile picture of ‌Truth Seeker‌
@Extinction12 April 2026
Replying to
ببین این قشر از آمریکاییا مثل ترامپ و ونس ذاتا حوصله چرند شنیدن ندارن. میاد میگه بمب نساز، شما میگی آی حق طبیعی و صلح طلبانه و فلان. اعصابش به هم میریزه. حتی زلینسکی که مهره خودشونه زیاد شعار عامیانه داد بهش گفتن بس کن مثل آدم روراست حرف بزن

Profile picture of ‌🚨اخرین خبر | خبر  فوری🚨‌
@Akharin_khabar12 April 2026
Replying to
تا کی قراره کاسه لیس غرب باشید؟وقتی حتی خودشون هم خودشون رو بربر خطاب میکنن و فقط زبان زور میفهمن بازم دارید حرف از مذاکره با این قوم وحشی میزنید؟ببخشیدا یا احمقید یا خائن ۳۰ سال دارید سنگ مذاکره ب سینه میزنید اخرشم رهبرمونو شهید کردنمذاکره درمیدان علاج است. تمام

Profile picture of ‌عباس کیانی‌
@abbaskiani12 April 2026
Replying to
به آمریکائیها و صهیونیستها فرصت بدهید تا کاهش تسلیحات و تجهیزات خود را جبران کنند که نتیجه آن متوجه مردم مظلوم منطقه خواهد بود.