#تشکیل_ساواک و نفوذ اسرائیل#حسین_فردوست می نویسد:#انگلیسی‌ها و #آمریکایی‌ها مشترکا به این فکر افتادند که در ایران به تشکیل #سازمان‌های_اطلاعاتی منسجمی بپردازند زیرا دیگر ایران را قطعاً متعلق به خود می‌دانستندطبق توافق میان مقامات اطلاعاتی آمریکا و انگلیس تشکیل ماموریت تشکیل ساواک ۱#پهلوی
بر عهده #سازمان_سیا واگذار شد و مسئولیت تشکیل دفتر ویژه اطلاعات به #اینتلیجنس سرویس انگلستان.در مرحله بعد با برنامه‌ریزی مشترک دو سرویس اطلاعاتی انگلیس و آمریکا، به تدریج و گام به گام نفوذ اطلاعاتی #اسرائیل در ایران توسعه یافت و انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها خود را عقب کشیدند ۲
و جا را برای نقش اصلی #اسرائیل_در_ساواک باز کردند و آمریکایی‌ها توجه اول خود را به ارتش و اداره دوم آن معطوف داشتند #اعلیحضرت
19:06 - 14 بهمن 1402



1 Reply