خط اول ۲۰۰۰ کیلومتر است خط دوم ۴۰۰۰ کیلومتر است که بعد از حمله ادعایی ایران دیگو گارسیا رسم شد.
به نظر بنده ایران با اعلام دو تهدید در صورت حمله به ایران میتواند بازدارندگی خود را تا حد زیادی بالا ببرد.
همانطور که میدانیم بریتانیا و اسراییل بزرگترین متحدان آمریکا هستند و همچنین اینکه در این جنگ با از کار افتادن عملی پایگاه های امریکا در غرب آسیا پایگاه های اروپا به محل اصلی حملات آمریکا علیه ایران تبدیل شدند.
اولایران باید برد رسمی موشک های خود را به ۴۵۰۰ کیلومتر افزایش دهد که موجب میشود کل اروپا به زیر چتر موشکی ایران درآید.دومایران باید اعلام کند از کشوری که اقدام جنگی آمریکا علیه ایران از آن اتفاق بیفتد حتی فراتر از غرب آسیا مورد هدف قرار خواهد گرفت.
این دو اقدام چند پیامد میتواند داشته باشد.اولاینکه آمریکا تجربه کاهش قدرت خود در غرب آسیا را نمیخواهد در اروپا تجربه کند و از تنش خودداری میکند.دوماگر آمریکا این ریسک را تحمل کند احتمالا کشورهای اروپایی مانع از استفاده آمریکا از این پایگاه ها شوند و اختلافات آمریکا و اروپا عمیق تر خواهد شد.
سومسطح تنش به سطح بین المللی افزایش پیدا میکند و این در تضاد با هدف ترامپ برای جنگ کوتاه و عملیات های ضربتی و سریع است و همینطور اینکه با تحقق وعده منطقه ای شدن جنگ در جنگ قبلی این تهدید معتبر خواهد بود.
21:47 - 19 May 2026
political
West Asia and North Africa
Europe

1 Reactions
129 Views