عطار نیشابوری، در مصیبتنامه، از زبان دیوانه آورده که نان، نام اعظم خداست؛«در قحطی نیشابور، چهل شبانه روز میگشتم، نه هیچ جایی صدای اذان شنیدم و نه درِ هیچ مسجدی را باز دیدم، فهمیدم نان، نام اعظم خدا و بنیادِ دین و مایهی اتحاد مردم است.»روز عطار گرامی باد#وکیل_مردم