اندکی شعور لازم است که انسان بفهمد چرا باید در منطقهای، پناهگاه ایجاد شود، یا چرا باید یک پادگان نظامی، از بالاترین محافظت فیزیکی و امنیتی برخوردار باشد. وقتی ندانیم که آنجا کشور نیست، و برای زندگی ساخته نشده، بلکه برای جنگ و تجاوز و کشورگشایی بوجود آمده، آنوقت رفتار آنها براحتی فهمیده میشود.
