امام رضا عليه السلام فرمود :در روزهای پایانی ماه شعبان این دعا را بسیار بخوانیدآلّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِيمَا مَضى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُخدایا اگر در آنچه از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده ای در آن مقدار که از این ماه باقی مانده ما را بیامرز