جلیلی انگار دارد برای تصمیمگیران یک مرکز سیاستگذاری بالادستی نتیجه تحقیقاتش را ارائه میدهد. محتوای حرفهایش سخت فهم است و فرم ارتباطگیریاش در رگهای اکثریتِ خسته از تبعیض و فقر، خونی به جریان نمیآورد. چرا جلیلی نمیتواند مستقیم به چشم «مردم» زل بزند و بیتکلف با آنها صحبت کند؟