از جمله تلاش‌ها برای خفه‌کردن صدای خیابان❗️چرا پخش زنده ثریا تعلیق شد؟!‎@jebelli_ir ‎@hassanabedini2 محسن مقصودی‎@Maghsoodi توقف وتعلیق پخش برنامه زنده ثریا، پس ازبرنامه یکشنبه‌ هفته قبل [مشاهده] و برخی انتقادهای مطرح شده دربرنامه به روند مذاکرات و سیاست‌های اقتصادی منجر به تورم در کشور به عوامل برنامه ابلاغ شدو البته در این چند روز و تا این لحظه رایزنی‌ها برای اصلاح این تصمیم نتیجه‌ای نداشت.آنچه مشخص است مدیران رسانه ملی در هفته‌های اخیر تحت فشارهایی هستند(به سخنرانی مدیرمحترم شبکه افق نگاه کنید)و در برخی دیدارهای مسئولین دولتی ازسازمان،عزیزان حتی به پخش سخنان امام شهیدمان از صدا و سیما در خصوص نقد مذاکره با آمریکا هم گلایه کرده بودند،در چنین شرایطی عجیب نیست که پخش زنده برنامه ثریا و انتقاد به روند طی شده در مذاکرات و عدم اطلاع رسانی درست و انتقاد از برخی سیاستهای اقتصادی منجر به تورم و... نیز متوقف شود.البته مدیران شبکه بر ادامه پخش برنامه ثریا به صورت ضبطی تاکید دارند که از آنجایی که پخش ضبطی برنامه ثریا و جرح و تعدیل‌های معمول قبل از پخش با روح ماموریت برنامه ثریا که «دیدبانی برای پیشرفت ایران» است،همخوانی نداردوهمچنین تحولات این روزهاساعتی و لحظه‌ای است وبرنامه باید به‌روز باشد؛لذاپخش ضبطی برنامه مثلگذشته موردقبول تیم تولید برنامه ثریاقرارنگرفت(چون آن رامقدمه‌ی خنثی و بی‌اثر شدن برنامه می‌دانیم)ونتیجه اینکه برنامه زنده ثریا عملا تا اطلاع ثانوی تعلیق یا تعطیل شد‌.خوشحالیم برنامه زنده ثریا(که تنها یک شب در هفته آنتن دارد)در آخرین نظرسنجی مرکزتحقیقات صداوسیما،به عنوان پربیننده ترین برنامه شبکه یک سیمامعرفی شده بودو این برای ما افتخاراست که علیرغم نقص‌هایی که داریم
همچنان پس از ۱۴ سال مورد لطف مردم و مخاطبان هستیم.برنامه ثریا همانگونه که در ماجرای برجام علیرغم همه فشارهای دولتمردان وقت ایستاد و بر اصول و ضرورت اجرای شرایط اعلامی رهبر شهید در برنامه تاکید داشت و نسبت به عواقب اعتماد به دشمن هشدار کارشناسی می‌داد -که متاسفانه نتیجه آن بر همگان مشخص شد- این بار نیز در کنار مردم مبعوث شده ایران در۸ دفاع از شروط ۱۰ گانه مورد تاکید رهبر انقلاب می‌ایستد و از همه مسئولین می‌خواهد اتحاد خود را حول مقابله با دشمن و دفاع از شروط مطرح شده ولایت حفظ کنند.لازمه این امر توجه به مطالبات ملت مبعوث شده و سعه صدر و تحمل منتقدین و کارشناسان دلسوز است. اگر در برجام هم به صحبت کارشناسی منتقدین توجه شده بود فرانچسکوها، مسئولان ما را فریب نمی‌دادند و مکانیزم ماشه و اسنپ بک که سالها گفته می‌شد در برجام وجود ندارد، به کشور خسارت نمی زدند. لذا مسأله اصلی ثریا نیست، مسأله اصلی ضرورت بسته نشدن فضای نقد کارشناسی و مطالبه گری مردم به ویژه در مهمترین لحظات تاریخ ایران است.ان‌شاءالله مردم ایران در کنار مسئولان، این بار اجازه نخواهند داد که خدای نکرده زیاده خواهی و مکرر دشمن موثر شود و دشمن پس از شکست نظامی از ملت ایران، برجام دیگری بر کشور تحمیل کند.دولت محترم نیز که در شرایط امروز رسالت سنگینی در مدیریت اقتصاد و خنثی سازی تهاجم دشمن دارند و تلاش‌های زیادی در این زمینه کرده‌اند، بدانند که مردم و کارشناسان دلسوز و اکثر منتقدان تنها نیت‌شان کمک به مسئولان در مقابله با دشمن و بهبود معیشت مردم است و لذا نگرانی و دلواپسی مردم را کمک به خویش تلقی کرده و قدر بدانند، ان‌شاءالله حفظ اتحاد ملی با شنیدن صدای مردم و منتقدان دلسوز محقق می‌شود.
ما و عموم مردم مبعوث هرگونه تهمت‌زنی و توهین به مسئولان را اشتباه بزرگ ومانع اتحاد ملی می‌دانیم، اما از سوی دیگر معتقدیم مطالبات مردم و رهبری عزیز باید صریح در رسانه‌ها مطرح شود و انتقادات کارشناسی و دلواپسی های مردم نیز باید محترم شمرده شده و پاسخ دقیق داده شود؛ در این صورت می‌توان امیدوار بود که «فریاد خیابان» مردم مبعوث شده در نتیجه مذاکرات موثر باشد و پیروزی نظامی مردم ایران در سایر میدان‌ها نیز عینیت یابد.در پایان حرف دل بچه های ثریا همین است:صدها مثل ثریا، به فدای ایران و رهبری عزیزتر از جانسر خُم مِی سلامتشکند اگر سبویی...و ماالنصر الا من عندالله العزیز الحکیم‌🆔 https://ble.ir/banooye_tamadonsaz#انتقام 🚩#خونخواهی_امام_شهید 🚩#ثریا
13:19 - 1 June 2026



2 Replies

Profile picture of ‌سیدعلی اکبر میرفندرسکی‌
سلام خیلی عالی گفتیدفعلا فقط بایدازمذاکرات باامریکاحمایت کنیم اصلاحق نداریم اعتراض باشدحالابرنامه ثریاگذاشتن کنارخوب دولت اصلاحات گفتم هرکاری برای مذاکرات می کنندخوب بکی ازکارهای اینترنت دوباره بازکردن چراایستگرام خوب مردم دارندبرنامه های امریکاورژیم ادمکش درایستگرام است خوب دولت اصلاحات هرکاری