3 April 2024
قرار نیست قسمت‌های فلزی خودرو که رایگان باشد.فرض بفرمایید شرکت‌های فولادی ما محصول را به‌صورت دستوری، نصف قیمت بازار! در اختیار خودروساز قرار دهند!آن‌وقت سهم تخفیف فولادی فقط ۲ تا ۳ درصد قیمت تمام‌شده خودرو خواهد بود.نیازی به علم اقتصاد نیست، دانستن ریاضی در حد راهنمایی کمک می‌کند!
Profile picture of ‌سیدامیرحسین حسینی‌
Replying to
اقتصاد ماشین‌حساب‌بازی نیست که با دانستن ریاضی در حد راهنمایی بتوان نظر داد!!ترجمه حرف ایشان هم گران کردن است..از رنجی که میبریم اظهار نظر الفاظ غیرکارشناسی و مضر و لیبرال‌پسند توسط برخی بزرگواران است که از گفتگو هم فراری‌اند..https://virasty.com/Amirhossein_hosseini_ir/1712145634741452285
این متن را همیشه برای تحلیل متون رائفی مبنا قرار دهید.معترف است بدون اتکا به دانش اقتصاد، سرانگشتی و با ماشین حساب نظراتش را مینویسد.همین برای اهل معرفت کافی است تا تفاوت نگاه حکمرانی با ماشین‌حساب‌بازی را دریابند و اسیر پروپاگاندای لشکر سایبری افراد برای تشخیص حقیقت نشوند.

Show this thread

@Meshkat_n723 April 2024
خدا به داد کشوری که امثال شما و هم کیشان شما در اندیشکده قصد اقتصاددان و تئوریسین اقتصادیش هستی. شما نظر بدهید که استفاده کنیم، البته هنوز جای ارز 4200 و بنزین و گازوئیل ریالی تان درد می کند.
Profile picture of ‌عزیزاله امرائی‌
@Amraie13633 April 2024
والا تا جائی که ما برنامه های متعدد دررابطه با ارز۴۲۰۰تومانی دیدیم کل رانت موجود ۱۰ تا ۱۵ درصد بود ولی الان رانت موجود در این قیمت گذاری جدید تا ۶۰ درصد هم رسیده..قرار بودباحذف ارز۴۲۰۰هر کیلو مرغ بیشتر از ۵۸ تومن نباشه و سایر اجناس هم همینطور ولی الان قیمت هاشون افسار پاره کردن و دوباره میخواید گرون
@Meshkat_n723 April 2024
نمیدانم از کدام برنامه صحبت می کنید ولی مشخصا غلط است. با همین ارز ترجیحی مرغ 8 هزار تومان سال 97 به 20 هزار تومان رسید پس مشخصا ارز 4200 یا هر ارز ترجیحی دیگر تا یک حدی کارکرد دارد شما نمی‌توانید تاثیر سایر عوامل تولید به خصوص قیمت های نسبی را نادیده بگیرید.
برادرمن قیمت های دوگانه ی ارزدرهرکشوری سهم مهلکه.چرا نبایدیه قیمت ثابت داشته باشیم که دیگه رانتی از بغلش بیرون نزنه.دولت نه دلارزدائی انجام می ده،نه ابزاری برای این لجام گسیختگی کانال های تلگرامی داره ونه به حرف دلسوزان گوش میده.فقط رئیس جمهور عوض شده ولی ریل همون ریلِ.لیبرال منش و سرمایه دار دوست.
20:43 - 3 April 2024

975 Views


1 Reply

@Meshkat_n723 April 2024
برادر عزیزکسی از این آشفتگی های قیمتی دفاع نمی کند ولی راه حل آن اینقدر ساده و سطحی نیست. ما همیشه در حال امتحان یک سیاست (مشابه نرخ های ترجیحی) هستیم بدون اینکه ریشه، یابی کنیم چرا موفق نمی شود. مواظب باشیم در تجویز راه حل درگیر شعارزدگی نشویم.