3 April 2024
قرار نیست قسمت‌های فلزی خودرو که رایگان باشد.فرض بفرمایید شرکت‌های فولادی ما محصول را به‌صورت دستوری، نصف قیمت بازار! در اختیار خودروساز قرار دهند!آن‌وقت سهم تخفیف فولادی فقط ۲ تا ۳ درصد قیمت تمام‌شده خودرو خواهد بود.نیازی به علم اقتصاد نیست، دانستن ریاضی در حد راهنمایی کمک می‌کند!
Profile picture of ‌سیدامیرحسین حسینی‌
Replying to
اقتصاد ماشین‌حساب‌بازی نیست که با دانستن ریاضی در حد راهنمایی بتوان نظر داد!!ترجمه حرف ایشان هم گران کردن است..از رنجی که میبریم اظهار نظر الفاظ غیرکارشناسی و مضر و لیبرال‌پسند توسط برخی بزرگواران است که از گفتگو هم فراری‌اند..https://virasty.com/Amirhossein_hosseini_ir/1712145634741452285
این متن را همیشه برای تحلیل متون رائفی مبنا قرار دهید.معترف است بدون اتکا به دانش اقتصاد، سرانگشتی و با ماشین حساب نظراتش را مینویسد.همین برای اهل معرفت کافی است تا تفاوت نگاه حکمرانی با ماشین‌حساب‌بازی را دریابند و اسیر پروپاگاندای لشکر سایبری افراد برای تشخیص حقیقت نشوند.

Show this thread

@Meshkat_n723 April 2024
خدا به داد کشوری که امثال شما و هم کیشان شما در اندیشکده قصد اقتصاددان و تئوریسین اقتصادیش هستی. شما نظر بدهید که استفاده کنیم، البته هنوز جای ارز 4200 و بنزین و گازوئیل ریالی تان درد می کند.
Profile picture of ‌عزیزاله امرائی‌
@Amraie13633 April 2024
والا تا جائی که ما برنامه های متعدد دررابطه با ارز۴۲۰۰تومانی دیدیم کل رانت موجود ۱۰ تا ۱۵ درصد بود ولی الان رانت موجود در این قیمت گذاری جدید تا ۶۰ درصد هم رسیده..قرار بودباحذف ارز۴۲۰۰هر کیلو مرغ بیشتر از ۵۸ تومن نباشه و سایر اجناس هم همینطور ولی الان قیمت هاشون افسار پاره کردن و دوباره میخواید گرون
نمیدانم از کدام برنامه صحبت می کنید ولی مشخصا غلط است. با همین ارز ترجیحی مرغ 8 هزار تومان سال 97 به 20 هزار تومان رسید پس مشخصا ارز 4200 یا هر ارز ترجیحی دیگر تا یک حدی کارکرد دارد شما نمی‌توانید تاثیر سایر عوامل تولید به خصوص قیمت های نسبی را نادیده بگیرید.
20:14 - 3 April 2024

998 Views


4 Replies

Profile picture of ‌عزیزاله امرائی‌
@Amraie13633 April 2024
همین قیمت های نسبی و قیمت های تلگرام ارزی پدر مردم رو در آورده.کشورهای عربی با دلار قیمت تثبیت شده تورمی زیر۸درصددارن اون وقت ایران وسایرکشورهای خاورمیانه بادلارباقیمت شناور تورمی بالای ۲۸درصدتا ۱۵۰درصد دارن.اگه دلار زدائی انجام می‌شدوهمین دلار مونده هم قیمتش ثابت می موندکمرمردمزیر بارتورمخم نمیشد.

Profile picture of ‌عزیزاله امرائی‌
@Amraie13633 April 2024
با این ارز ترجیحی و ثابت کمر قشر ضعیف شکسته شده و مدام باید منتظر گرونی های مداوم باشند اگر ارز و طلای بازار آزاد ممنوع و جرم انگاری می شد کانالهای تلگرام برای ماتعیین قیمت نمی کردند ،حتی این قیمت گذاری های کذائی که هیچ پایه واساس اقتصادی نداره دست و پای نظام رو بابت جواب به وحشی گرهای اسرائیل بسته.

Profile picture of ‌عزیزاله امرائی‌
@Amraie13633 April 2024
برادرمن قیمت های دوگانه ی ارزدرهرکشوری سهم مهلکه.چرا نبایدیه قیمت ثابت داشته باشیم که دیگه رانتی از بغلش بیرون نزنه.دولت نه دلارزدائی انجام می ده،نه ابزاری برای این لجام گسیختگی کانال های تلگرامی داره ونه به حرف دلسوزان گوش میده.فقط رئیس جمهور عوض شده ولی ریل همون ریلِ.لیبرال منش و سرمایه دار دوست.

Profile picture of ‌عزیزاله امرائی‌
@Amraie13633 April 2024
راستی مناظره جناب حسین صمصامی و مهدی طغیان نژاد رو می تونید یه نگاه بندازید که با مدارک مستند و مستدل بهشون می فهمونه که این گرون کردن ارز و حذف ارز ترجیحی فقط سفره مردم رو کوچیک کرده و اوضاع تورمی کالاهای اساسی حین تحت پوشش ارز ترجیحی بودن و بعد از آن رو به وضوح بیان می کنه.