با افزایش نقدینگی و عدم وجود کالا متناسب با اون تورم نخواهیم داشت؟نمیگم تنها عامل اما یکی از عوامل تورم رشد نقدینگی هست
@seyyedmousavi19 May 2023Replying toبا افزایش نقدینگی و عدم وجود کالا متناسب با اون تورم نخواهیم داشت؟نمیگم تنها عامل اما یکی از عوامل تورم رشد نقدینگی هست
@user16721666218819 May 2023Replying toهیچی دیگه ....جلیلی هم؟اینکه شد تمام ایران یه طرف ....تز شما یه طرف....ظاهرا اونایی که معتقدن تورم عاملش نقدینگیه ....جهاد تبیینشون به کل مسئولین جمهوری اسلامی اثر داشته ...و شما نمی تونید حرفتونو برسونید ...آقای میقان چکار باید کرد؟چجوری حرف حساب رو بیاد؟
@ahmad_rouzi19 May 2023Replying toبرای اینکه تورم نداشته باشیم ، باید پول با پشتوانه داشته باشیم.پشتوانه پول هر چیزی میتونه باشه، طلا ، نقره و...1.کالای تولیدی هم به مثابه پشتوانه پولی است 2. عرضه پول در جامعه به اندازه عرضه کالای تولید شده است..پس حرفشون صحیح است لطفاً ادعای بلد بودن علم اقتصاد رو نداشته باشید
@M_khalfani19 May 2023Replying toمگه غیر از اینه؟همه همینو میگناما تو ارائه راهکار نظرات فرق دارهراهکارِ مهار تورم، رشد تولیده
@vahidarg19 May 2023Replying toوقتی میگن نقدینگی باعث تورم است در واقع دارن ب مردم توهین میکنن.منظورشون اینه مردم زیاد میخورن و پولدارن..قدرت خرید مردم امده پایین ،بعد اینا گیر دادن ب نقدینگی🤔چهل ساله گیر دادید ب نقدینگی یک بار هم جلوی تقاضای ارز و طلا و مسکن بگیرید ببین چی میشه خب...جلوی دلالها و بانکهارو بگیرید فقط یک بار🙂
@hajiakbari19 May 2023Replying toبندگان خدا تقصیر ندارند ، یک عمر در دانشگاههای ما توی گوش دانشجوها گفتن نقدینگی عامل تورم است ولی کسی نگفت که نقدینگی یک متغیر وابسته است که می تواند سبب رشد تولید و کاهش تورم هم بشود.
@Ebadi19 May 2023Replying toهیچ کدومشون حرفهای خودشون رو نمیزنند و صرفا متون آماده شدهای که بهشون داده شده رو بازگو میکنند بدون داشتن هیچ نوع فکر و دانشی. لیبرالها همه گزینههای مثلا انقلابی رو دوره کردند تا رای آوردن هر کدومشون تاثیری بر روی برنامههای معیشت سوزشون نداشته باشه.
@user16718090783519 May 2023Replying toبنده که سواد اقتصادی آنچنان ندارم ولی مطمئنا هیچ چیز صفر و صد نیست و تورم هم به همین منوال عوامل مختلفی داره . چرا سر یه نظر همینجور باید بحث بشه ؟؟؟راه حلی که گره از کار مردم حل کنه کو دیگه تقریبا سفره ای نمونده که بشه راجع به بزرگی با کوچکی اون حرف زد .
@ahmad_mashhad19 May 2023Replying toچند ثانیه از کل مباحث اقتصادی دکتر جلیلی رو منتشر کرده بعد قضاوت کردید!! آفرین به حس پژوهش گری تان و منطق علمی تان😏
@Arehsani19 May 2023Replying toاین دونفر شاید در جزییات تفاوت نظر داشته باشنداما درکلیات نظرات اقتصادی و اداره دولت همسان عمل خواهند کرد.بخصوص قالیباف که بیشتر وعده داد و عمل....بنظرم درشرایط فعلی نابسامانی اقتصادی، انتقال قدرت از رییسی به هرشخص دیگر اشتباهه
@Nabardenahaee19 May 2023Replying toبه نام خدا، تمامی مشکلات معیشتی و تورمی در کشور یک جمله بیشتر نیست و باقی القائات روغن فکری:برای ملت:درآمد ریالی_هزینه دلاری=نرخ تورمبرای تولید:درامد دلاری_هزینه ریالی=سود خالصسروری و آقایی دلار باید شکسته شود ،وگرنه اش داغتر و کاسه شکسته تر میشود.
@M_hedayati19 May 2023Replying toمقام معظم رهبری:«آن کسانی که از لحاظ اقتصادی صاحبنظرند، چه در درون دولت، چه در بیرون دولت، به بنده میگویند که این مسئله(تورم) مربوط به افزایشنقدینگیاست؛ یعنی افزایشنقدینگیرا مهمترین عامل میدانند...