#تحلیل_کوتاهحزبالله برای اولین بار در این جنگ از پهپادهای حملهای بزرگمقیاس( پهن پیکر) استفاده کرد.روشی که پیش تر توسط اوکراین با پهپادهای تهاجمی انجام شده بود، ابتدا توسط روسیه و اکنون برای اولین بار در محور مقاومت توسط حزبالله انجام شده است .يادآور میشوم دیگر مانند قدیم نیست که این پهپاد ها اوج کارایی خود را داشته باشد چراکه در محیطی که جنگ الکترونیکی شدید وجود دارد، شناسایی و جلوگیری از ادامه عملیات این نوع پهپادهای بزرگ آسان است مگر اینکه در حوزه تکنولوژی های رمزگذاری و استفاده از اتصال ماهواره ها به یک بلوغ و خودکفایی رسیده باشید. برای آمریکا و اسرائیل راه حل پرواز راحت و استفاده از این پهپادها، کنترل آنها از طریق اتصال به ماهوارهای مدار پایین مانند استارلینک است که میتواند بخش زیادی از جنگ الکترونیک را دور بزند. البته استفاده از چیپهای خاص مقاوم در برابر جنگ الکترونیکی که از طریق آن میتوان خط ارتباطی برقرار کرد نیز بسیار مهم است در غیر این صورت به هدف آسان تبدیل میشوند.
غربی ها در اوکراین این تکنولوژی های جدید را تست کردند و چون آنها در این زمینه موفق بودهاند، در جنگ با ایران و یارانش در محور مقاومت نیز این استفاده به صورت کلی انجام شده ولی در بین ایران و یارانش در محور برای اولین بار به صورت علنی این پهپاد ها توسط حزب الله لبنان در یک جنگ مستقیم استفاده شده است. تنها مشکلات ناشی از استفاده از این پهپادها در بین ایران و یارانش در محور مقاومت در جنگ مستقیم با غول های تکنولوژی دنیا مثل آمریکا مربوط به بخش های انتخاب ماهواره و سر جنگی و دقت برخورد موشک ها در شرایط جنگ الکترونیک شدید است که هنوز در مراحل مقدماتی آزمایشی است و هنوز سراغ استفاده از مهمات چندگانه نرسیدهاند.ان شا الله تا جنگ بعدی به این مرحله خواهیم رسید .