جامعه دانشگاهی #اقتصاد با استناد به نظریه مزیت نسبی #دیوید_ریکاردو بیان میکند که تولید محصولاتی که در آن نزیت نداریم منطقی نیست.بحث خودکفایی در همه محصولات امکان پذیر نیست. واقعیت این است که اقتصادهای متمرکز توان مانور بیشتری در بحران ها دارند.در کنار هزاران ضرر اقتصاد دولتی مزیتش این است.
