اینروزها نمیشود خیلی نقدی نوشت چراکه بلافاصله با هجمه نوچههای مشاورین سیاسی احزاب روبرو میشویم.ما در آتشبس نیستیم بلکه در دوره سکوت صحنه نبردیم.این دو باهم خیلی توفیر دارد!امیدواریم اذهان مسئولین سیاسی ما بویژه مشاوران سیاسیشان که پیش از دور اول مذاکرات در اسلام آباد با پیش بینی غلط به سمت آن جلسه رفتند،موجب نشود که در باتلاق واژه آتش بس بمانند و گمان کنند که توافقی یا امتیاز پیش روست یا دچار این خطای راهبردی شوند که تصمیم گیریسیال موجب میشود امریکا دچار سکون شود.نخیر...این همان لالایی دشمنست!این تحلیل مرگبار که مذاکره بخشی از جنگاست هیچ ارتباطی با مذاکره در سکوت صحنه نبرد ندارد.مذاکره یا فعالیت دیپلماتیک که به تبادل پیام منحصر شود،در طول بازه زمانی سکوت صحنه نبرد،موجب سکون ما و تجهیز دشمن خواهد شد.اکنون بزرگترین معضل در پهنه سیاسی نظامی ما حضور مشاورانی ست که هیچکس اجازه نقد آنها را ندارد و تنها پاسخشان به پرسشها و نکات مهم،زدن برچسب ضد وحدت است.در بازه زمانی سکوت صحنه نبرد، تحلیلهای دوره آتشبس، آسیبهای بزرگی پیش رو خواهد داشت.سکوت صحنه نبرد،دفاع فعال لازم دارد و لازمه آن،نابودی سازههای جدید دشمن در پایگاههاست.اما آتشبس،دست ما را در حنا میگذارد.عدم تفکیک این دو،خطای تحلیلی مشاورین سیاسی و امنیتی کنونی ماست.
12:23 - 25 April 2026