24 April 2026
شبهه جدیدِ برخی دوستان عزیز برای بی‌تأثیر کردن دستورات رهبری:بین "اذن" و "رضایت" فرق است!!!فعلا درصدد پاسخگویی به این شبهه نیستیم...فقط این #هشدار را باید بگوییم که در سالهای اخیر، افرادی و یا شاید جریانی با ایجاد شبهات متعدد بدنبال بی‌اعتبارسازیِ اوامر مقام معظم رهبری هستند!_شبهه اول: جملات ا…Show more
Profile picture of ‌محمدتقی نظریان‌مفید‌
@Mohammad_Mofid25 April 2026
Replying to
اينكه گفتيد شبهه نيست. از قضا اصل علم همين است.آيا با يك حديث يا يك آيه مي‌توان نظر شارع را فهم كرد؟ اگر كسي چنين كند كارش صحيح است يا خطا؟در خصوص انديشه رهبر انقلاب هم به همين شكل است. شما ظاهرا فراموش كرده‌ايد كه گفتمان رهبر انقلاب نه يك جمله است و نه يك كنش واحد.نبايد رفتار رهبر انقلاب را جداي…Show more
Profile picture of ‌روح‌الله رکن‌آبادی‌
@GodLover25 April 2026
Replying to
ببینید اولا دو تا بحث هست۱.نظر رهبری چیست۲.تکلیف ما چیستشما فقط روی اولی تاکید میکنید و بدون استدلال از گفتمان رهبری اصرار دارید وقتی رهبری یک نظری دارد ولی در سطح حکمرانی بنابه شرایطی نظری دیگر داده اند پس ما باید همان نظر قلبی او را ملاک قرار دهیم! خب چرا؟ثانیا رهبری در باب مذاکره جملات دیگری…Show more
Profile picture of ‌محمدتقی نظریان‌مفید‌
@Mohammad_Mofid25 April 2026
Replying to
اولا تا پيش از اين شما بحث از شبهه پراكني كرده بوديد. من چند سوال نوشتم در متن قبل گفتم شاااااايد پاسخ بديد.دوما براي فهم تكليف اولا بايد نظر رهبري را فهم كرد يا اينكه اينها را از هم مستقل مي‌دانيد؟سوم چه كسي گفت ما الان باید مانع مذاكره شويم؟ شماييد كه از سر خود نتيجه دلخواه خودتان را مي‌گيريد. م…Show more
Profile picture of ‌روح‌الله رکن‌آبادی‌
@GodLover25 April 2026
Replying to
بنده هم درباره نظر قلبی رهبری درمورد مذاکره با آمریکا تقریبا با شما موافقم. «تقریبا» بخاطر اینکه نمیدونم رهبر شهید اگر در زمان جنگ با آمریکا حضور داشتند نظرشان درباره مذاکره از موضع برتر چه میبود.از جهتی هم ظاهرا شما با بنده در این قضیه هم نظر هستید که در برخی موارد رهبری برخلاف میل باطنی ولی بخاطر…Show more
Profile picture of ‌محمدتقی نظریان‌مفید‌
@Mohammad_Mofid25 April 2026
Replying to
توصیه من به شما این است تاملی در منویات رهبر شهید کنید تا از مقام شک و بکارگیری کلمه "تقریبا" عبور کنید و تا آن زمان دیگران را متهم به شبهه پراکنی نکنید. اگر از تقریبا عبور کردید، حق دارید نظر دیگران را قضاوت کنید.دوم در کلامتان اعتراف به دو نوع اذن کرده‌اید. اذن با رضایت و اذن از سر اکراه. پس نگ…Show more
Profile picture of ‌روح‌الله رکن‌آبادی‌
@GodLover25 April 2026
Replying to
خدا امواتتان را بیامرزد همانکه شما فرمودید: وظیفه ما تبعیت از اذن رهبر (چه با رضایت و چه با اکراه) و کنش‌گری در جهت تامین رضایت رهبر است.حرف ما هم همین استممکن است در برخی موارد اذن رهبری غیر از رضایت ایشان باشد اما در حکم یکی است و ما باید تابع باشیم
اصلا و ابدا حرف ما و شما یکی نیست.کنشگری در جهت رضایت رهبری را چه فهم کردید؟رضایت ایشان عدم مذاکره است. چند مورد از کنشگری‌هایتان در این جهت را نام ببرید؟شما وظیفه دارید الان مردم را نسبت به عدم رضایت ایشان توجیه کنیدوظیفه داریم از مسئولین در خصوص عدم مذاکره مطالبه کنید.نه آنکه اگر کسی چنین کرد به او تهمت شبهه پراکنی بزنید.اصلا و ابدا حرف ما و شما یکی نیست.رهبر اذن داده اند از سر اکراه. ما استخوان در گلو و خوار در چشم مجبوریم تماشای اخبار مذاکره کنیم اما در کف میدان باید هم توضیح دهیم به مردم و هم مطالبه کنیم انتقام را و کنار گذاشتن مذاکره را.این کجا و ان که شما بشوید منبر توجیه مذاکرات کجا؟
21:22 - 25 April 2026

5 Reactions
330 Views


4 Replies

Profile picture of ‌رضا کوه نورد جهرمی‌
@Rezajahromi25 April 2026
شما فرمودید دو تا فرض معقول وجود دارد؛۱.اذن با رضایت قلبی ۲.اذن بدون رضایت قلبیالان از کجا فهمیدید که رهبری رضایت قلبی ندارند؟یه سوال دیگه..رهبری مطلق مذاکره با آمریکا رو معتقد بودن شرافتمندانه نیست یا مذاکره با یه سری شرایط؟

Profile picture of ‌علیرضا تیموری‌
@Velait31325 April 2026
جسارتا از کجا مطمئنید رهبری اکراه داشتن ؟ نشست و برخواست دارید با ایشان ؟یا خبر آوردن واستون که رهبری اکراه داشتن ؟ چون ما که نشانه‌ای از اکراه رهبری در فرمایشات ایشان ندیدیم ، در ضمن رهبری اگه از سر اکراه با چیزی موافقت کنن بدون اینکه مستقیم و غیر مستقیم به مردم اطلاع بدن ولایت ازشون ساقط میشه

Profile picture of ‌رضا‌
@user1776443600925 April 2026
خدمت شما عرض کنم، بله مذاکره خوب نیست ولی شما چطور متوجه اکراه رهبری شدید؟ باید بر اساس شرایط و مقتضیات تصمیم گرفت و اقدام کرد،فکر میکنی ۱۰۰٪مردم با جنگ موافقند؟ البته که نه، آنها هم ایرانی هستند و نظر دارند، پس باید به نظر اونها هم احترام گذاشت چون اگر این کار انجام نشد و ...

Profile picture of ‌رضا‌
@user1776443600925 April 2026
اگر در ادامه اتفاقی افتاد مثلا خرابی ها و یا شهدا افزایش یافت، همین ها خواهند گفت اگر مذاکره می کردید شاید اوضاع خوب می شد و همین باعث تفرقه میشه که خطرناکه، ولی الان مذاکره شده و امریکا زیاده خواهی کرده و همه متوجه شدند مذاکره خوب نیست، پس از رهبری حمایت میکنند. و این درسته.