معلم یا مربی؟✍معلم، یعنی تعلیم اما مربی، یعنی تربیتتعلیم دادن مهم است اما تربیت از آن مهمتر! خیلی از معلمهای ما شاید مربی نباشند، درسشان را میدهند و میروند. بدون تغییری در ما؛چه فایده؟🔻 تعلیم بدون تربیت یعنی انسان به مثابه حفظیات و مادیات و نه رشد و نه انسانیت..
♾ اما تربیت فقط از راه کلاس درس و تعلیم نیست. گاهی یک جمله، گاهی عکس، گاهی یک کار رسانهای، گاهی یک همصحبتی و گاهی..و من در این بین ترجیح میدهم مربی باشم!🌱 برای همین هرزمان که شخصی به سراغم میآید و متعجب از انتخاب علوم انسانی این سوال تکراری را زمزمه میکند که میخواهی معلم شوی؟!
00:13 - 3 May 2026