معلم یا مربی؟معلم، یعنی تعلیم اما مربی، یعنی تربیتتعلیم دادن مهم است اما تربیت از آن مهم‌تر! خیلی از معلم‌های ما شاید مربی نباشند، درس‌شان را می‌دهند و می‌روند. بدون تغییری در ما؛چه فایده؟🔻 تعلیم بدون تربیت یعنی انسان به مثابه حفظیات و مادیات و نه رشد و نه انسانیت..
اما تربیت فقط از راه کلاس درس و تعلیم نیست. گاهی یک جمله، گاهی عکس، گاهی یک کار رسانه‌ای، گاهی یک هم‌صحبتی و گاهی..و من در این بین ترجیح می‌دهم مربی باشم!🌱 برای همین هرزمان که شخصی به سراغم می‌آید و متعجب از انتخاب علوم انسانی این سوال تکراری را زمزمه می‌کند که می‌خواهی معلم شوی؟!
و من بر تعجبش بیشتر می‌افزایم و می‌گویم نه! تربیت انسان‌ها هدف من است و نه تعلیم حفظیات..#معلم #تربیت #روز_معلم#شهید_مطهری
00:13 - 3 May 2026



1 Reply

Profile picture of ‌لاهیج مارکت لاهیج مارکت‌
@lahijmarket3 May 2026
Replying to
کاملا درسته . برای همینه که خیلی از تحصیل کرده ها ، تربیت درستی ندارند