سعید شعرباف

‌سعید شعرباف‌'s header picture
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌

سعید شعرباف

@Saeed_sh_red_flag
دانشجوی تاریخ...این چرخ ظالم تکرار شونده!
iri
Joined July 2024

سعید شعرباف Replied

Profile picture of ‌☫ مُخٰابِر ~ امیرحسین عزیزی‌
این موضوع که از مدت زیادی قبل ذوق آزمون ارشدو داشته باشی و کلی پول‌ بدی ثبت‌نام کنی و کلی پول دیگه بدی منبع بخری و کلی تست ارشد سالای قبلو حل کنی و کلی خوشحال بری به همه هم خبر بدی و بعد به‌خاطر این‌که فک می‌کردی آزمون هفتۀ دیگه‌ست خواب بمونی طبیعیه یا من به درد بی‌درمون بی‌مغزی دچار شدم ؟
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
Replying to
عه شما هم؟😶‍🌫️البته بنده سر یک امتحان پایان ترم همین بلا سرم آمد

سعید شعرباف Replied

Profile picture of ‌محمدباقر قالیباف‌
📍پاسخ به منتقدین درباره ادامه مذاکرات، برجام، علی الاصول و منافع  تفاهم‌نامه🔖مطلبی که در پاسخ به اظهار نظر استاد شیخ اسماعیل رمضانی نوشتم گرچه با استقبال بسیاری روبرو شد اما باعث برآشفتگی عده ای شد. برخی توضیحات در قبال نقدها را لازم می دانم:1️⃣ به صراحت  نوشتم، هیچ مذاکره‌ای قبل از اینکه شرو…Show more
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
Replying to
سند شکست آمریکای حضرت عالی رو در جنوب دیدیم!

سعید شعرباف Replied

Profile picture of ‌امین طوسی‌
شجاعی رئیس سابق کمیسیون اصل نودمجلس:👈مذاکرات تدبیر جنگی بود صبر داشته باشید...
7 MB
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
Replying to
اگر این تدبیر حضرات است وای به بی تدبیری!

سعید شعرباف Replied

Profile picture of ‌محمد رضا 🇮🇷‌
🔴قالیباف از همان روز اول می‌گفت که هیچ‌کدام از مفاد تفاهنامه با آمریکا اجرا نمی‌شود🔹ولایتمدار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: تفاهمنامه اسلام‌آباد بیشتر جنبه تبیینی و جهانی داشت و همه می‌دانستیم که تفاهمنامه توسط دشمن اجرا نمی‌شود.🔹همان روز اول که این تفاهنامه امضا شد …Show more
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
Replying to
عمه من بود با ذوق و شوق می گفت به خدا ای‌ای‌ای سند شکست آمریکایه 🤤🥰

سعید شعرباف Replied

کسی میدونه چرا در سیما حرفی از فرزندان عزیز ملت که در آسایشگاههای پادگان تیپ ۳۸۸ ارتش در ایرانشهر به شهادت رسیدند حرفی زده نمیشه؟! چرا تلاش میشه وضعیت جنگی در مملکت، عادی نشون داده بشه؟!
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
Replying to
مشخصه تفاهم نامه ای قرار بود برای انتخابات ریاست جمهوریشان رزومه شود گند خورده . تا آخرین لحظه برای حفظش تلاش می کنند!

Profile picture of ‌علی مقدم‌
@AliMoqaddamn8 July 2026
من فکر می‌کنم تفکر رعیتی داری و هر چیزی که حاکمیت برات نسخه می‌پیچه فکر می‌کنی بهترینهسیاست مدیر مدبر می‌خواد نه آخوندحتی خود خمینی هم قبل انقلاب می‌گفت نمی‌خواد رهبر سیاسی بشه و می‌گفت روحانیون هم نباید دخالت کنن ولی بعد انقلاب ۱۸۰ درجه برگشت
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
تفکر رعیتی را سگان درگاه یانکی و پاچه خواران رضا پهلوی دارند! تفکر من اقتدارگرایی بر مبنا واقع‌گرایی سیاسی است که نشان داده در استثنا و فجایع بسیار کارآمد است! به شهادت سقراط، افلاطون ، هابز ، لنین و اشمیت! دوما عجبا سیاست حقوق دان و مهندس و پزشک و تاجر و قمارباز می خواهد آخوند نمی خواهد!
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
خود شما دموکراسی دوستان یک نگاه به ریاست جمهوران جهان بندازید چند تا با شایسته سالاری و مدرک و تحصیلات علوم سیاسی سر کار آمدند! کما اینکه اینهم دلیلی نیست! لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل تحصیلات دانشگاهی ندارد و از خیلی از دانشگاهی ها بهتر به قول تو مدیر و مدبر بوده!
Profile picture of ‌علی مقدم‌
@AliMoqaddamn9 July 2026
خب پس خودت معتقدی ملاک اصلی مدیریت موفق هست نه بینش فقهیقدرت اول کشور باید بادرایت‌ترین شخص کشور باشه حالا اصلا می‌خواد آخوند باشهدر صورتی که تو رهبری این چیز‌ها ملاک نیست، طرف حداقل ۴تا جا مسئولیت و تجربه داشته باشه و درایت و سیاستشون نشون بده که آدم بفهمه مناسب بالاترین منصب سیاسی کشوره
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
خب قرار هم نیست رهبری مدیریت کلان جامعه رو در دست بگیرد. این وظیفه ریاست جمهوری است.رهبری قرار است چیزی باشد مانند آژیر خطر که اولا وقتی جامعه از مییر اسلام خارج شد واکنش نشان دهد دوما در شرایط استثنا که از بقیه قوا کاری بر نمی آمد وارد عمل بشود، مثل زمان جنگ. لااقل این استدلالی است که ...
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
دیالمه و بهشتی آوردند. پس داشتن نگاه فقهی برای موارد گفته شده لازم تره!
@MD20009 July 2026
تفکر رعیتی این است چیزی که مختص خودتون هست به دیگران نچسبانید #پهلوی
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
این دوستمان بنده خدا هر عقیده ای داشته باشد سلطنت طلب نیست! همینکه ایشان سعی دارد با استدلال و بحث علمی و متقن جلو بروند یعنی با این جریان هیجانی و فاشیستی زمین تا آسمان فرق دارد. سریع برچسب نزنیم قربان!

Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
خود شما دموکراسی دوستان یک نگاه به ریاست جمهوران جهان بندازید چند تا با شایسته سالاری و مدرک و تحصیلات علوم سیاسی سر کار آمدند! کما اینکه اینهم دلیلی نیست! لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل تحصیلات دانشگاهی ندارد و از خیلی از دانشگاهی ها بهتر به قول تو مدیر و مدبر بوده!
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
در مورد حرف امام هم در تاریخ قائلیم به سند! بی زحمت سند حرف خود را بفرمایید
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
در همان سایتی که ازش آوردید چنین مطلبی دارد که چون لینکش طولانی بود QRش را می فرستم شایان توجه است که مجلس خبرگان قانون اساسی مقام رهبری رو قرار داد که شامل نهضت آزادی و جمهوری خلق هم می شد. در زمینه روحانیت هم مطالبی از شهید مطهری در کتاب آینده انقلاب اسلامی در این زمینه هست که ایشان...
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
در همان زمان نمی گوید قرار است حکومت آینده روحانیت حضور نداشته باشد . بلکه می گوید که چرا باید حضور داشته باشد و امر به معروف و نهی از منکر سیستماتیک تا برقرار نشود نیاز است (البته روحانیت اول انقلاب کجا و روحانیت الان کجا!)

Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
تفکر رعیتی را سگان درگاه یانکی و پاچه خواران رضا پهلوی دارند! تفکر من اقتدارگرایی بر مبنا واقع‌گرایی سیاسی است که نشان داده در استثنا و فجایع بسیار کارآمد است! به شهادت سقراط، افلاطون ، هابز ، لنین و اشمیت! دوما عجبا سیاست حقوق دان و مهندس و پزشک و تاجر و قمارباز می خواهد آخوند نمی خواهد!
Profile picture of ‌علی مقدم‌
@AliMoqaddamn9 July 2026
تفکر رعیتی اینه که بدون هیچ مبنای عقلی می‌گی سیاست امر الهیهکدوم یک از فلاسفه‌ای که گفتی معتقد به الهی بودن سیاست‌انددر ضمن فلاسفه در خیلی از موارد از واقعیت فاصله دارند و غلط بودن نظریاتشون تو عمل خودشو نشون می‌دهکسی هم صرفا به خاطر حقوقدانی و پزشکی و... شایسته سیاست نمی‌شه
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
پنجم کاملا با شما موافق هستم قربان! پس کسی هم به خاطر آخوند بودن نالایق نمی شود! می شود آخوند سیاستمدار بود همانطور که پزشک و حقوقدان و می شود آخوند بی تدبیر بود همانطور که پزشک و حقوقدان. پس مشکل جای دیگری است

Profile picture of ‌علی مقدم‌
@AliMoqaddamn9 July 2026
تفکر رعیتی اینه که بدون هیچ مبنای عقلی می‌گی سیاست امر الهیهکدوم یک از فلاسفه‌ای که گفتی معتقد به الهی بودن سیاست‌انددر ضمن فلاسفه در خیلی از موارد از واقعیت فاصله دارند و غلط بودن نظریاتشون تو عمل خودشو نشون می‌دهکسی هم صرفا به خاطر حقوقدانی و پزشکی و... شایسته سیاست نمی‌شه
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
چهارم حق با شما است! فلاسفه بسیار اشتباه کردند. ولی یک وقت صرفا نظریه پردازی آرمانی و به دور از واقعیات بوده یک وقت طرف خودش در بطن عمل و واقعیاتش بوده. قطعا ارزش این نظریه بالا و ارزشمند است
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
سوما دوست عزیز تفکر رعیتی قائل به عدم مشارکت مردم در سه ساحت فرهنگ، سیاست و اقتصاد است و همه این سه ساحت را به نخبگان وا می گذارد. خیلی ها قائل به مردمی بودن فرهنگ و اقتصاد ولی نخبگانی بودن امر سیاسی به واسطه حساسیت و جبران ناپذیری تبعاتش هستند . نمی شود هر کس را در این معیار طبقه بندی کرد
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
دوما جدا از افلاطون که قائل به حکومت فیلسوف شاه حکیم بود اشمیت نیز در الهیات سیاسی خودش به این قائل بود که سیاست عرفی شده الهیات است. در مفهوم امر سیاسی خودش هم امر سیاسی رو جدا از امر دینی و...( هنری ، فکری نظامی و...) نمی دانستهخواجه نظام‌الملک هم دیگر نظریه پردازی که سیاست نامه اش هنوز ارزشمنده
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
اولا اینکه گفتم سیاست امر الهی است با نگاه تاریخی ای گفتم که از زمان باستان تا سلجوقیان و حتی بعد ترش در ایران حاکم بوده و به سنت و هویت سیاست ایرانی تبدیل شده! از سیاست نامه خواجه نظام الملک تا کتبیه بیستون، از الفت نامه تا رساله جهادیه . پس الهیاتی بودن سیاست لااقل با این پیش زمینه در ایران است

Profile picture of ‌Ali 8‌
@Ak8889 July 2026
یعنی ما توی این مملکت اختیارات فراقانونی رهبری نداریم ؟ مثلا همین شوراهای عالی یا حکم حکومتی... من زیاد میتونم از این اختیارات فراقانونی مثال بزنم توی این مملکت.
Profile picture of ‌Ali 8‌
@Ak8889 July 2026
مثلا یک سوال ایا ممکنه مجلس ایران ، بدونه چیزی خلاف نظر رهبری هست و اون رو تصویب کنه؟ جراتش رو داره؟ اصلا شورای نگهبان می گذاره که نماینده به میز نمایندگی برسه که بتونه چیزی خارج از نظر رهبری رو حتی بیان کنه ؟
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
ما با اگر نمی توانیم جلو برویم! تاریخ وقابع سال ۶۸ که دکتر رفیع پور به جزییات در کتاب توسعه و تضاد خود اشاره کردند کاملا اشاره به این دارد که رییس جمهور در آن دوره اقداماتی کاملا خلاف نظر رهبری پیش برد. در بحث مذاکرات و قضایای تنش زدایی هم کاملا مشخص است که می توان خلاف نظر رهبر پیش رفت!

سعید شعرباف Replied

Profile picture of ‌Ali 8‌
@Ak8889 July 2026
یعنی ما توی این مملکت اختیارات فراقانونی رهبری نداریم ؟ مثلا همین شوراهای عالی یا حکم حکومتی... من زیاد میتونم از این اختیارات فراقانونی مثال بزنم توی این مملکت.
Profile picture of ‌سعید شعرباف‌
حرف من این نبود. حرف من این بود که با این مبنای کج دار و مریض شما هیچ قضاوتی نمی کرد. بی زحمت برای بنده مصداق بیاورید رهبری در طول تاریخ حرکت فراقانونی ای انجام داده که شاهک ها و سلطانک ها انجامش ندادند!