11 April 2026
۱_نسل ۵ را هیچ کشوری به ایران نمی دهد ، حتی آمریکا با رجیستری در اختیار خود اف ۳۵ به دیگران داده.۲_ اگر ایران وارد نظام دفاع متقارن می شد امروز آمریکایی ها در تهران مانند جنگ دوم جهانی مذاکره می کردند!بنده قبلا مانند شما می اندیشیدم ولی امروز به موشک و پهپاد اعتماد دارم.
Profile picture of ‌حامد آریا‌
حامد آریا

@Hamedariya  •  11 April 2026

نظریه محبوباز محل پول های بلوکه شده سریع باید جنگنده های نسل چهارونیم و پنج و آواکس خریده بشه.خرید و نوسازی نیروهوایی از نان شب هم واجب تره.
Profile picture of ‌حامد آریا‌
@Hamedariya11 April 2026
Replying to
چرا عادت داذین مسائل رو باهم خلط کنید..موشک و پهپاد جای خودش جنگنده و نیرو هوایی جای خودشاگه جنگنده های حداقل نسل ۴.۵ میداشتیم آسمان تهران و بقیه شهرها مثل اتوبان همت باز نبود.اسمان انقدر ناامن نمیشد که بسیاری از موشکها به روی لانچر قبل از شلیک منهدم بشن
Profile picture of ‌سید جعفر مقدسی‌
@Sayyed230012 April 2026
Replying to
نسل ۴/۵ حریف اف ۳۵ نیست!آواکس در کنار رادارهای زمینی و ماهواره اثرگذار است!شما نمی توانید در جنگ متقارن که نیاز به تکنولوژی تجهیزات بسیار به روز دارد حریف آمریکا بشوید!حتی روسیه و چین حریف آمریکا نمی شوند!تکنیک جنگ نا متقارن ایران ، زین پس در تمام ممالک دنیا تدریس و اجرا خواهد شد!
Profile picture of ‌حامد آریا‌
@Hamedariya12 April 2026
Replying to
امریکا جدا از اف ۳۵ اف ۱۵و۱۶ و ۱۸ هم داره با اونا که میشه مقابله کردقوی کردن نیروهوایی مجموعه ای از جنگنده و اواکس رادار زمینی و ماهواره رو میطلبه همین جنگ اخیر اف۱۴ اف۳۵ رو فراری داد
هر روز اف ۱۶ و ۱۸ تهران را می زدند این اف ۱۴ کجا بود!؟آمریکا به تنهایی فقط حدود ۸۰۰ اف ۳۵ دارد!با چند جنکنده نسل ۴/۵ چه می خواستید بکنید با اینها؟بفرمایید آواکس و ماهواره از کجا و چند فروند/عدد تهیه می کنید؟قیمت ها را می دانید؟یک آواکس حدود ۶۰۰ میلیون دلار است معادل با ۳۰ هزار شاهد ۱۳۶!!!
00:18 - 12 April 2026

1 Reactions
74 Views


1 Reply

Profile picture of ‌حامد آریا‌
@Hamedariya12 April 2026
Replying to
حق باشماست ولی چاره ای نداریم نیرو هوایی باید سرپا بشهبه نظر من بعد این جنگ و دیدن قدرت ایران مثل گذشته در فروش بهمون سخت گرفته نمیشه