لحظهی خداحافظی غواصانی که ۴ دی ۶۵ به آب زدند و ۱۷۵ تن از آنها سالها بعد در چنین روزی دست و پا بسته به وطن برگشتند.چه جوانانی!اسماعیل، میبینی؟چه جوانانی!بسیاریشان هنوزصورت عشق را بر سینه نفشردهاند
شهید بیدخ: از اینکه فرداها این همه خون برادرانم که نوید دهنده هزاران لاله در بهاران فرداست، از یاد رَوَد بیمناکم. از اینکه فرداها به ضعیفان نرسند،ثروتمندان مالکان زمین شوند، ضعیفان درد کشیدگان روزگار شوند،شهیدان از یاد رفتگان شوند، خون شهیدان به استهزا گرفته شود، زندگی در آن دنیا برایم تار میشود.