31 July 2023
‏جل الخالق،دولت نگران محتکران ‎#برنج سال گذشته است، که در فصل تولید ضرر نکنند؟طرف یک سال برنج رو انبار کرده و نفروخته، حالا دولت برای جلوگیری از زیان ایشان، مصوب کرده، واردات برنج مشروط به خرید از محتکران داخلی است؟شاید من اشتباه می کنم. اگر کسی اطلاعات بیشتری دارد، بفرماید.#فساد_سیستمی
Profile picture of ‌علی رنگ‌آمیز طوسی‌
@Alitoosi31 July 2023
Replying to
البته لزوما همه محتکران نیستند، به دلیل کاهش تقاضا برخی بنکداران هنوز بار دارند. لذا اولویت اول با تولید داخل هست. حتی با فرض احتکار هم به نظرم منطقی اینه ابتدا محصول داخل فروش بره تا اینکه سودش به جای کشاورز به جیب مافیای واردات برنج نره!!
Profile picture of ‌محسن قدیمی باقرآباد‌
@mohsenghadimib1 August 2023
Replying to and
امام علی علیه السلام،دستور می دهند در مقابل با احتکار کننده برخورد قاطع شود حتی یکجا می فرمایند محصولات احتکار شده را آتش بزنید در ملاء عام (دعائم الاسلام، ج2، ص36.) بعد شما می گویی برای حفظ احتکار کننده باید اولویت با گران فروشی آن باشد؟ دولت موظف است جنس ارزان برساند به مردم نه انکه...
اصل موضوع رو رها کردی چسبیدی به فرض محال ! من گفتم حتی با فرض احتکار یه عده خاص بازهم اولویت با خرید محصول داخلی هست نه واردات ... کسی نگفت احتکار خوبه یا از محتکران باید حمایت کرد!! محسن برو خدا روزیت رو جای دیگه بده😁
21:37 - 1 August 2023

1 Reactions
857 Views