Profile picture of ‌علی افقه‌
@afghah15 April 2026
بله! ترکیب یا مرکب‌سازی (به انگلیسی: compounding) فرایندی است که طی آن دو یا چند واژه بسیط یا مشتق در قالب یک واژه با یکدیگر ترکیب می‌شوند. به آن «واژه مرکب» نیز گفته می‌شود. اضافه کردن عبارت «ناآگاه» و «کارشناس» توسط شما تلاشی است برای غلط‌سازی و نامعتبر کردن تصمیم فعلی جمع در مقابل تصمیم شعام.
Profile picture of ‌علی افقه‌
@afghah15 April 2026
«شعام» از نظر جمع اشتباه کرده است؛ مجموعه نظرات این جمع به ضررهای این تصمیم پرداخته و از نقاط مختلف ‌آن‌را سنجیده‌اند. پاسخ شعام اما تنها محدود به ایجاد امنیت است، و هیچ معیاری هم بابت موفقیت یا نحوه اندازه‌گیری این «امنیت» ارائه نشده.
Profile picture of ‌علی افقه‌
@afghah15 April 2026
بنابراین امکان سنجش و قضاوت این موضوع به درستی وجود ندارد. حالا من و شما به عنوان دو شخص حقیقی در مورد تصمیم یک ارگان قانونی در حال گفتگو هستیم و شما به عنوان موافق این تصمیم آن‌را قانونی و عادلانه خوانده‌اید. لطفاً روشن‌گری کنید که چرا اینطور فکر می‌کنید؟
Profile picture of ‌🇮🇷 د. سیدعلی لاجوردی 🇵🇸‌
@L802607015 April 2026
خوب است محدوده بحث روشن است.شعام شامل کسانی است که:۱- نماینده مردم هستند۲- آگاهی لازم را دارند۳- امین و متعهد در تصمیم هستند.این سه دلیل فارغ از نوع تصمیم است.ممکن است در بعضی از تصمیمات انتقاد هم داشته باشم و نقد کنم مانند آن بیانیه احمقانه!اما در کل مصوبه ایشان معادل قانون است و با اینکه ن…Show more
Profile picture of ‌علی افقه‌
@afghah15 April 2026
من در محدوده قانونی بیشتر وارد نمی‌شوم بخاطر اینکه تخصص من نیست.اگر این نمایندگان، آگاهی کافی دارند، چطور این کنش قانونی (به تعبیر شما) که زمینه فساد ایجاد کرده، باعث ناعدالتی و زیان شده را بپذیریم، مخصوصاً زمانیکه شفاف‌سازی در خصوص تصمیم به مردم اطلاع داده نشده؟
Profile picture of ‌علی افقه‌
@afghah15 April 2026
چطور به مردمی بودن جمهوری اسلامی اعتقاد دارید، اما می‌پذیرید، بعد از بیش از ۱۰۰۰ ساعت قطعی #اینترنت، هیچ ارگانی پاسخگوی «مردم» نباشد؟
Profile picture of ‌حسین قدمی‌
@HOSSEIN_0216 April 2026
خودم برای کارم نه تنها به نت نیاز دارم که طمینه کاری من به ابزار تکنولوژی محور نیاز دارد و ممکن است ایران بعد جنگ را برای همیشه از ان ابزار محروم یا محدود کنند اما با قطعی نت نوافقمحالا تو چکاره ای نت میخوای شرکت پشتیبانی نرم افزار بین الملل داری یا چی؟!!!
Profile picture of ‌علی افقه‌
@afghah16 April 2026
حدس نزدیک بود! شرکت ندارم، ولی مستقل هم پشیبان بوده‌ام، هم برنامه‌نویس ارشد برای شرکت خارجی. که الحمدالله حکومت مردمی، از بین برد. شانس آوردم قبل از جنگ بخاطر سابقه مردمی بودن حکومت قراردادها را لغو کردم!
Profile picture of ‌حسین قدمی‌
@HOSSEIN_0216 April 2026
خب خداروشکر قرار داد لغو کردی. اگر اینکارهای میدونی که تو ۱۴۰۱ بخاطر استفاده زیاد مردم از وی پی ان رایگان فضای شبکه ایران به شدت کثیف و ناامن شده بود و شبکه آلوده هست. راه حل فعلی برای تجار و شرکت های بزرگ اینه که نت رو گرون کردن که بتونن اونا کارشون رو انجام بدن. نه وطن فروش کوچولوها که گرا ندن
Profile picture of ‌علی افقه‌
@afghah16 April 2026
طعنه بود برادر!فضای شبکه آلوده و کثیف یعنی چه؟!این چه راه حل مسخره‌ای است؟ طبقه‌بندی شبکه برای پولدارها؟ ماشاالله به این عدالت! یعنی وطن‌فروش پولدار نداریم؟!وی‌پی‌ان رایگان دست‌پخت فیلترینگ احمقانه است. قطع کردن از آن احمقانه‌تر! بی‌سواد که نیستیم!
Profile picture of ‌حسین قدمی‌
@HOSSEIN_0217 April 2026
بله عادلانه نیست . اما راه عادلانه تر که موجب خسارت نشود رو تو بگو.اون موقع که میگفتن بیاین اینترنت رو طبقه ای و ملی کنین یه عده بیسواد گفتن اه و واویلا کجایین دارن مارو کره شمالی میکنن. پلتفرم ها و اپ ایرانی تمسخر میشد.خب بیا الان نتیجه شد این ؛ اگه بسترش موجود بود امثال ما نباید هزینه میدادن
راه درست آموزش و بالابردن درک عمومی است که هزینه فیلترینگ شد! طبقه‌بندی دسترسی رانت و فساد ایجاد می‌کند. بستر یعنی اتصال پایدار به #اینترنت با زیرساخت داخلی، مثل کره‌جنوبی. پلتفورم داخلی در دامن اقتصاد مریض درست رشد نمی‌کند، نمونه‌اش محدودیت سخت‌افزاری پیام‌رسان‌ها.
04:24 - 17 April 2026

195 Views


2 Replies

Profile picture of ‌علی افقه‌
@afghah17 April 2026
مردم با ملی‌سازی مشکل دارند، بخاطر اینکه در صنایع دیگر مانند خودروسازی تجربه بد دارند.به امنیت اطلاعات شک دارند، بخاطر اینکه قوانین در این حوزه ضعف دارند؛ البته این موضوع تنها شامل ایران نمی‌شود و بخاطر سرعت پیشرفت فن‌آوری است.

Profile picture of ‌حسین قدمی‌
@HOSSEIN_0217 April 2026
بسم الله بیا آموزش بده.فقط میتونی بگی پلن آموزشی و دوره آموزش کی هست؟ نتایج چی میتونه باشهتازه بعد چند ده سال اپارات داره میره حرکت یوتیوب رو بزنه استریمر بگیره. چرا بخاطر جبر زمانه اولا انقدر بستر برا گیمر نبود که ویدئو بزاره بعد بزاره انقدر مخاطب نبود اگر بود اپارات حق پخش تبلیغات نمیداد.