«شعام» از نظر جمع اشتباه کرده است؛ مجموعه نظرات این جمع به ضررهای این تصمیم پرداخته و از نقاط مختلف آنرا سنجیدهاند. پاسخ شعام اما تنها محدود به ایجاد امنیت است، و هیچ معیاری هم بابت موفقیت یا نحوه اندازهگیری این «امنیت» ارائه نشده.
@afghah15 April 2026Replying to and 5 others«شعام» از نظر جمع اشتباه کرده است؛ مجموعه نظرات این جمع به ضررهای این تصمیم پرداخته و از نقاط مختلف آنرا سنجیدهاند. پاسخ شعام اما تنها محدود به ایجاد امنیت است، و هیچ معیاری هم بابت موفقیت یا نحوه اندازهگیری این «امنیت» ارائه نشده.
@L802607015 April 2026Replying to and 5 othersخوب است محدوده بحث روشن است.شعام شامل کسانی است که:۱- نماینده مردم هستند۲- آگاهی لازم را دارند۳- امین و متعهد در تصمیم هستند.این سه دلیل فارغ از نوع تصمیم است.ممکن است در بعضی از تصمیمات انتقاد هم داشته باشم و نقد کنم مانند آن بیانیه احمقانه!اما در کل مصوبه ایشان معادل قانون است و با اینکه ن…Show more
@afghah15 April 2026Replying to and 5 othersمن در محدوده قانونی بیشتر وارد نمیشوم بخاطر اینکه تخصص من نیست.اگر این نمایندگان، آگاهی کافی دارند، چطور این کنش قانونی (به تعبیر شما) که زمینه فساد ایجاد کرده، باعث ناعدالتی و زیان شده را بپذیریم، مخصوصاً زمانیکه شفافسازی در خصوص تصمیم به مردم اطلاع داده نشده؟
@HOSSEIN_0216 April 2026Replying to and 6 othersخودم برای کارم نه تنها به نت نیاز دارم که طمینه کاری من به ابزار تکنولوژی محور نیاز دارد و ممکن است ایران بعد جنگ را برای همیشه از ان ابزار محروم یا محدود کنند اما با قطعی نت نوافقمحالا تو چکاره ای نت میخوای شرکت پشتیبانی نرم افزار بین الملل داری یا چی؟!!!
@afghah16 April 2026Replying to and 6 othersحدس نزدیک بود! شرکت ندارم، ولی مستقل هم پشیبان بودهام، هم برنامهنویس ارشد برای شرکت خارجی. که الحمدالله حکومت مردمی، از بین برد. شانس آوردم قبل از جنگ بخاطر سابقه مردمی بودن حکومت قراردادها را لغو کردم!
@HOSSEIN_0216 April 2026Replying to and 6 othersخب خداروشکر قرار داد لغو کردی. اگر اینکارهای میدونی که تو ۱۴۰۱ بخاطر استفاده زیاد مردم از وی پی ان رایگان فضای شبکه ایران به شدت کثیف و ناامن شده بود و شبکه آلوده هست. راه حل فعلی برای تجار و شرکت های بزرگ اینه که نت رو گرون کردن که بتونن اونا کارشون رو انجام بدن. نه وطن فروش کوچولوها که گرا ندن
@afghah16 April 2026Replying to and 6 othersطعنه بود برادر!فضای شبکه آلوده و کثیف یعنی چه؟!این چه راه حل مسخرهای است؟ طبقهبندی شبکه برای پولدارها؟ ماشاالله به این عدالت! یعنی وطنفروش پولدار نداریم؟!ویپیان رایگان دستپخت فیلترینگ احمقانه است. قطع کردن از آن احمقانهتر! بیسواد که نیستیم!
@HOSSEIN_0217 April 2026Replying to and 6 othersبله عادلانه نیست . اما راه عادلانه تر که موجب خسارت نشود رو تو بگو.اون موقع که میگفتن بیاین اینترنت رو طبقه ای و ملی کنین یه عده بیسواد گفتن اه و واویلا کجایین دارن مارو کره شمالی میکنن. پلتفرم ها و اپ ایرانی تمسخر میشد.خب بیا الان نتیجه شد این ؛ اگه بسترش موجود بود امثال ما نباید هزینه میدادن
@afghah17 April 2026Replying to and 6 othersراه درست آموزش و بالابردن درک عمومی است که هزینه فیلترینگ شد! طبقهبندی دسترسی رانت و فساد ایجاد میکند. بستر یعنی اتصال پایدار به #اینترنت با زیرساخت داخلی، مثل کرهجنوبی. پلتفورم داخلی در دامن اقتصاد مریض درست رشد نمیکند، نمونهاش محدودیت سختافزاری پیامرسانها.
@HOSSEIN_0217 April 2026Replying to and 6 othersهپکو هم صنایع خودرویی داره ایران خودرو هم داره. بحث من نگرفتیبله قوانین ضعف دارن مدیران ترسو و محافظه کار و کند هستن مثلا بنظر من یوتیوب باید برای دانشگاه باز باشه ولی تو میتونی تضمین بدی بجای اون عشق ابدی و امثال اون رو نبیننزمان خودم بچه ها همش فیسبوک بودن. منظورم از فرهنگ و جبر زمانه اینه