پروژه های، صرفا نمایشی، پدر کشور دراوردند،
@MD200017 November 2025بی ۲ ایرانی B2 ایرانیحیرت جهان از فناوری پهبادهای بی دو ایرانی مهندسی معکوس از بی دو امریکاپهباد های ایران از جنگنده اگر قویتر نباشد دست کمی ندارد ضمن اینکه خلبان هم نمیخواد...#ایران #ایران_قوی #اللهم_عجل_لولیک_الفرج #امام_زمان #اسرائیل #آمریکا #ترامپ5 MB
@Toofanowrang17 November 2025Replying toحاج آقا اظهار نظر در این موضوع تخصصی است.ساخت جنگنده پیچیدگی هایی دارد که موشک ندارد. ضمن اینکه عامل #تحریم بشدت در این موضوع موثر است.جنگنده ی فاخرِ قاهر ، دستاوردی مهم است که به عمد اطلاع رسانی دقیقی برای آن صورت نگرفته است و اینجا نیز مجال توضیح بیشتر برای جنابعالی نیست.
@Yahossein_199817 November 2025Replying toساخت جنگنده اون هم نسل ۴ به بالا اصلا راحت نیست و کار بسیار بیشتری نسبت به موشک لازم دارد و هم چنین توانایی تجهیزاتی بسیار بالاتری
@user16928092407717 November 2025Replying toآقای بیگدلی بر میگرده به انتخاب ملتخاتمی روحانیظریف، پزشکیان خر کیه
@mohsen_sh7217 November 2025Replying toواقعا اینکه بعضی دوستان مدام حرف از نبود بودجه می کنند حقیقتا عجیب است!!!بودجه برای دزدی های بانک آینده و سایر بانک های خصوصی هست؟برای ساخت جنگنده نیست؟خرید جنگنده چه طور؟حتی خرید هم نکرده بودند سالهاست!چه طور بعد از جنگ توانستند بخرند؟چون دست نفوذ به واسطه ی جنگ کمی کوتاه شد! و دست آقا باز شد
@Rezaabasi17 November 2025Replying toحساب کاربری شما بارها به خوبی نشان داده که چگونه میشهبیسواد مطالبهگر بود
@recast17 November 2025Replying toحاج آقا عجیبه که این نفوذ در صنعت موشکی رخنه نکرده ولی در صنعت هوایی تونسته راهبرد رو عوض کنه
@FarAway17 November 2025Replying toالبته ان شا الله این سخنان را از روی نا آگاهی میزنیدصحبت های شهید حاجی زاده در این زمینه موجودهمیفرمودن که بعد از شهادت طهرانی مقدم برنامه ای به رهبری ارائه کردیم که خرید و توسعه جنگنده در آن بود ولی رهبری در جواب فرمودن: رو نقطه زنی موشک ها تمرکز کنینجنگنده قاهر همون F4 وطنیه نسل نهایتاً ۳
@Alikazemii17 November 2025Replying toارتقای موشکی سهم سپاه بود و ارتقای هواپیما و پدافند سهم ارتش .از ارتش قهرمان میخواهیم این کوتاهی ها را جبران کند.
@amir121417 November 2025Replying toاشتباه نکنید پروژه شکست نخورد و متوقف شد ذهنیت مقامات سیاسی و حتی بعضا نظامی این بود که رفتن به سمت جنگنده گران هست و زمان بر هست و موشک کافیه اما توجه نکردن که ما جنگنده رو برای داگ فایت نمی خواهیم بلکه برای پدافند اختیاح داریم از طرفی پول کافی هم در اختیار نیرو های مسلح قرار ندادن برای جنگنده
@user16790666506817 November 2025Replying toنه حاجی جنگنده خیلی پول و تخصص نیاز داره.تا مهندسین و متخصصین آموزش ببینند مدتی طول میکشه .ساخت هر جنگنده هم چند دهه طول میکشه.مثلا همین سوخو ۵۷ ،خیلی وقته حرفش هست،روسیه با اون توان تکنولوژی ،تازه داره کاملا عملیاتیش میکنه.موشک هم چند دهه زمان برد،پهپاد هم همینطور،کمی باید صبر کرد.
@user16790666506817 November 2025Replying toالبته از همه مهمتر احساس نیاز نمیکردیم.خیتل میکردیم با موشک و پهپاد کار در میاد.
@Mahdi_ftz17 November 2025Replying toقاهر نسخه بهینه شده ایی از اف5 بودمیتونست با همت و تلاش نسخه وطنی وخوبش ساخته بشه اما دولت وقت(فریدون) هیچ بودجه ایی تخصیص نداد حتی قرارداد خرید جنگنده های نسل 5 ازیکی ازکشورای غربی رو لغو کرد وگفت نیاز نداریم
@motevaselian17 November 2025Replying toساخت جنگنده با موشک خیلی فرق داره ...مثلا موتور موشک چند دقیقه میخواد کار بکنه ولی موتور جنگنده باید چند هزار ساعت دوام بیاره ...
@sshgh17 November 2025Replying toمتلک:از زبان بلدهای دنیا بپرسید که کل مملکت معطل صحبت ایشان بود.در زمان حال هم خواهیم دید، کلی پروژه دیگر هم معطل وفاق خواهند ماند، بجز : 🙊پروژههای:- براندازی یا تغییر نرم،- نارضایتی مردم از نظام و- تجزیه مملکتکه با قوت پیش خواهد رفت.
@Myvan6317 November 2025امروز مطلبی راجع به خلبان فراری ایران به عراق میخوندم در بخشی از توضیحات اومده بود فقط ایران و آمریکا جنگنده f14داشتن!برام جالب بود اما بعد۴۶سال الان اونا f35دارن ما...تو حوزه موشک چرا ما اینقدر جلوییم چون هدف شد برامون ولی تو جنگنده!رها کردیم یاهدف گذاری نکردیم!اینگونه نیست که نتوانیم یا نتوانستیم!
@AmirrezaRezvani17 November 2025Replying toبه نظر بنده در خصوص مطالب سری کشور:ولاتقف ما لیس لک به علم
@Mehdijokar17 November 2025Replying toجنگنده سازی توسط نهاجا در زمان شهید ستاری شروع ولی با کارشکنی به صنایع هوایی انتقال پیدا کرد اما موشکسازی در سپاه شروع وادامه کردیعنی یکپارچه بودن مدیریت طراحی،تولید،آزمایش واجراثانیا آمریکا وروسیه قبرستان پروژههای شکست خورده تجهیزات نظامی وجنگندههاست ثالثا این طرح تبدیل به پهپاد شده