تعدادی ازعزیزان درباره مطلب جنگنده قاهر میگویند این پروژه،شکست خورده یا احیانا درمرحله آزمایش،ناکام مانده!عرض ما این بود؛چرا ادامه پیدا نکرد؟یا مشکلاتی هم وجود داشت؟همین مسیر را درصنعت موشکی نیز سپری کردیم،ولی ادامه دادیم.اما ساخت جنگنده معطل ماند!!مشخصا کار #نفوذ همین است که ما آسیب‌پذیر باشیم
20:11 - 17 November 2025



60 Replies

Profile picture of ‌سیروس آریامنش‌
@AryaSirous17 November 2025
Replying to
پروژه های، صرفا نمایشی، پدر کشور دراوردند،

@MD200017 November 2025
بی ۲ ایرانی B2 ایرانیحیرت جهان از فناوری پهبادهای بی دو ایرانی مهندسی معکوس از بی دو امریکاپهباد های ایران از جنگنده اگر قوی‌تر نباشد دست کمی ندارد ضمن اینکه خلبان هم نمیخواد...#ایران #ایران_قوی #اللهم_عجل_لولیک_الفرج #امام_زمان #اسرائیل #آمریکا #ترامپ
5 MB

Profile picture of ‌طوفان اورنگ‌
@Toofanowrang17 November 2025
Replying to
حاج آقا اظهار نظر در این موضوع تخصصی است.ساخت جنگنده پیچیدگی هایی دارد که موشک ندارد. ضمن اینکه عامل #تحریم بشدت در این موضوع موثر است.جنگنده ی فاخرِ قاهر ، دستاوردی مهم است که به عمد اطلاع رسانی دقیقی برای آن صورت نگرفته است و اینجا نیز مجال توضیح بیشتر برای جنابعالی نیست.

Profile picture of ‌Ali Alavi‌
@Yahossein_199817 November 2025
Replying to
ساخت جنگنده اون هم نسل ۴ به بالا اصلا راحت نیست و کار بسیار بیشتری نسبت به موشک لازم دارد و هم چنین توانایی تجهیزاتی بسیار بالاتری

@user16928092407717 November 2025
Replying to
آقای بیگدلی بر میگرده به انتخاب ملتخاتمی روحانیظریف، پزشکیان خر کیه

Profile picture of ‌محسن شیرازی‌
@mohsen_sh7217 November 2025
Replying to
واقعا اینکه بعضی دوستان مدام حرف از نبود بودجه می کنند حقیقتا عجیب است!!!بودجه برای دزدی های بانک آینده و سایر بانک های خصوصی هست؟برای ساخت جنگنده نیست؟خرید جنگنده چه طور؟حتی خرید هم نکرده بودند سالهاست!چه طور بعد از جنگ توانستند بخرند؟چون دست نفوذ به واسطه ی جنگ کمی کوتاه شد! و دست آقا باز شد

Profile picture of ‌رضا عباسی‌
@Rezaabasi17 November 2025
Replying to
حساب کاربری شما بارها به خوبی نشان داده که چگونه میشهبی‌سواد مطالبه‌گر بود

Profile picture of ‌میثم ابوالحسنی 🇮🇷✊‌
@recast17 November 2025
Replying to
حاج آقا عجیبه که این نفوذ در صنعت موشکی رخنه نکرده ولی در صنعت هوایی تونسته راهبرد رو عوض کنه

Profile picture of ‌رضا ابا محمد‌
@FarAway17 November 2025
Replying to
البته ان شا الله این سخنان را از روی نا آگاهی میزنیدصحبت های شهید حاجی زاده در این زمینه موجودهمیفرمودن که بعد از شهادت طهرانی مقدم برنامه ای به رهبری ارائه کردیم که خرید و توسعه جنگنده در آن بود ولی رهبری در جواب فرمودن: رو نقطه زنی موشک ها تمرکز کنینجنگنده قاهر همون F4 وطنیه نسل نهایتاً ۳

Profile picture of ‌علی کاظمی‌
@Alikazemii17 November 2025
Replying to
ارتقای موشکی سهم سپاه بود و ارتقای هواپیما و پدافند سهم ارتش .از ارتش قهرمان می‌خواهیم این کوتاهی ها را جبران کند.

Profile picture of ‌امیر‌
@amir121417 November 2025
Replying to
اشتباه نکنید پروژه شکست نخورد و متوقف شد ذهنیت مقامات سیاسی و حتی بعضا نظامی این بود که رفتن به سمت جنگنده گران هست و زمان بر هست و موشک کافیه اما توجه نکردن که ما جنگنده رو برای داگ فایت نمی خواهیم بلکه برای پدافند اختیاح داریم از طرفی پول کافی هم در اختیار نیرو های مسلح قرار ندادن برای جنگنده

Profile picture of ‌علی حسنی ( یه لا قبا تا ابد)‌
@user16790666506817 November 2025
Replying to
نه حاجی جنگنده خیلی پول و تخصص نیاز داره.تا مهندسین و متخصصین آموزش ببینند مدتی طول میکشه .ساخت هر جنگنده هم چند دهه طول میکشه.مثلا همین سوخو ۵۷ ،خیلی وقته حرفش هست،روسیه با اون توان تکنولوژی ،تازه داره کاملا عملیاتیش میکنه.موشک هم چند دهه زمان برد،پهپاد هم همینطور،کمی باید صبر کرد.

Profile picture of ‌علی حسنی ( یه لا قبا تا ابد)‌
@user16790666506817 November 2025
Replying to
البته از همه مهمتر احساس نیاز نمیکردیم.خیتل میکردیم با موشک و پهپاد کار در میاد.

Profile picture of ‌مهدی تراب زاده‌
@Mahdi_ftz17 November 2025
Replying to
قاهر نسخه بهینه شده ایی از اف5 بودمیتونست با همت و تلاش نسخه وطنی وخوبش ساخته بشه اما دولت وقت(فریدون) هیچ بودجه ایی تخصیص نداد حتی قرارداد خرید جنگنده های نسل 5 ازیکی ازکشورای غربی رو لغو کرد وگفت نیاز نداریم

Profile picture of ‌متوسلیان‌
@motevaselian17 November 2025
Replying to
ساخت جنگنده با موشک خیلی فرق داره ...مثلا موتور موشک چند دقیقه میخواد کار بکنه ولی موتور جنگنده باید چند هزار ساعت دوام بیاره ...

Profile picture of ‌شاهین‌
@sshgh17 November 2025
Replying to
متلک:از زبان بلدهای دنیا بپرسید که کل مملکت معطل صحبت ایشان بود.در زمان حال هم خواهیم دید، کلی پروژه دیگر هم معطل وفاق خواهند ماند، بجز : 🙊پروژه‌های:- براندازی یا تغییر نرم،- نارضایتی مردم از نظام و- تجزیه مملکتکه با قوت پیش خواهد رفت.

Profile picture of ‌my one‌
@Myvan6317 November 2025
امروز مطلبی راجع به خلبان فراری ایران به عراق میخوندم در بخشی از توضیحات اومده بود فقط ایران و آمریکا جنگنده f14داشتن!برام جالب بود اما بعد۴۶سال الان اونا f35دارن ما...تو حوزه موشک چرا ما اینقدر جلوییم چون هدف شد برامون ولی تو جنگنده!رها کردیم یاهدف گذاری نکردیم!اینگونه نیست که نتوانیم یا نتوانستیم!

Profile picture of ‌مرحمت بالازاده‌
@AmirrezaRezvani17 November 2025
Replying to
به نظر بنده در خصوص مطالب سری کشور:ولاتقف ما لیس لک به علم

@Mehdijokar17 November 2025
Replying to
جنگنده سازی توسط نهاجا در زمان شهید ستاری شروع ولی با کارشکنی به صنایع هوایی انتقال پیدا کرد اما موشکسازی در سپاه شروع وادامه کردیعنی یکپارچه بودن مدیریت طراحی،تولید،آزمایش واجراثانیا آمریکا وروسیه قبرستان پروژههای شکست خورده تجهیزات نظامی وجنگندههاست ثالثا این طرح تبدیل به پهپاد شده

Profile picture of ‌سید محمد حسینی یزدی‌
@smhoseiniyazdi17 November 2025
Replying to
یک شهید ستاری لازم داره این کار